Gå til innhold
Arkivverket

[#28711] Johan Willumsen Wind, Bergen


Gjest Roar Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Paulsen

Har noen kjennskap til denne personen.Han var sønn til Willum Wind, kjøpmann i Bergen i 1500 åra.De skal vist ha vært av hollansk avstamning.Er innteressert i fødselsår og om mulig ektefelle og forfedre.MVH Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Nå vet jeg ikke om den Johan Willumsen(Wind) som blir nevnt i det innlegget jeg henviser til over er den du leter etter, men hvis han er det kan denne Johan Willumsen nevnt i koppskatten for Bergen kanskje være av interesse[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=bergkp45&gardpostnr=419&merk=419#ovre>LenkeDet var for øvrig en Johan Willumsen som tok borgerskap i Bergen i 1603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Paulsen

Takk for svaret Siv. Jo det var nok noe med den første du sendte.jeg har det der med Janecken slekten.Det jeg ønsker å få grei på er litt om noen hadde noe om Johan Willumsen sin hollanske avstamning.Har du foresten sett på det siste jeg skrev om Bodvarsen i går,vet du no om det.MVH Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Her er en Johan Willumsen med fødested Amsterdam som tok borgerskap i 1620LenkeNår det gjelder Bodvarsen, så så jeg på det men fant ingen Bodvar med det farsnavnet. Fant en Bodvar Erikss. under døde i Innvik, men han døde først i 1783. Men han var bosatt på gården Scharsten, Innvik, Olden.Mvh Siv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.