Gå til innhold
Arkivverket

[#28723] Sør-Trøndelag: Johanna Johnsdt. Opsal, f. 1874, Hemne/Børsa/Trondheim


Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

Er det noen som vet noe om Johanna Johnsdt. Opsal, f. 6.4. 1874, døpt 14.5., Hemne. Hun var født utenfor ekteskap og hennes foreldre var: John Trondsen Opsal, f. 1852, og Gjertrud Rikardsdt. Hovde, f. 1850. Hun var konfirmert i Hemne 20.6. 1889. Da var hennes fødested oppgitt å være Barhals, mens bosted var Stolsmo.I 1901 er hun fadder til sitt tantebarn, Inga Østhus, døpt 17.3.1901. Ingas mor, Berit Johnsdt., f. 1877, var halvsøster til Johanne Opsal.I 1900 må det vel være henne som bor i Kjøpmannsgt. 44 hos byfogd Beichmann (Berchmann).Har ikke funnet henne i Adressebok for Trondheim i 1900 eller like etter. Her er en link til FT1900: LenkeEr det noen som vet om hennes videre skjebne ?Alle tips mottas med takk.Beste hilsen Inger Bjørnaas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Harald Hofset

Jeg tipser deg Inger å ringe Magne Østhus fra Løkken. Hjalp han for 3 års tid siden å finne Johanna og Beret i kirkeboka for Hemne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Takk begge to. Det er Magne Østhus jeg prøver å hjelpe. Tommy, du fikk meg imidlertid til å se etter om jeg fant Johanna på Hemneslekt. Der fant jeg ei Johanna Opsal, f. 1874, Vinje, Opsal, og som 22.4. 1903 ble gift med Johan Bernt Michelsen Bjørkli, f. 15.8. 1865, Hemne. De hadde to døtre, Gertrude Ellen og Bernice Mildred.Skal tro om dette er den Johanne vi søker ? Har sendt forespørsel til Hemneslekt.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.