Gå til innhold
Arkivverket

[#28725] Kirkebok for Eidskog,Hedemark


Gjest Gro Hjelle
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro Hjelle

Kan noen hjelpe meg å slå opp i kirkebok for Eidskog i Hedemark, og sjekke hvemsom er faren til Arne f. 27/7 1887.Jeg har funnet en Arne Andreassen f. i 1887 på 1900 tellinga, og han har en far som heter Andreas Arnesen, f. 1856. 'Min' Arne tar senere etternavnet Arnesen og heter Arne Arnesen da han gifter seg i Røyken på 1900 tallets beg., og dør 13/3 1975 .Begr. på Slemmestad. Om jeg nå går ut ifra at hans far het Andreas Arnesen, så har jeg 3 stk Andreas Arnesen i Eidskog på 1865 tellinga. De her hhv. 8,9 og 10 år gamle. Er det noen som kan sjekke i kirkeboka for meg, og se hvor gammel faren til denne Arne f. 27/7 1887 er, ev. når født,så jeg kan finne riktig familie videre? mvh Gro Hjelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Gro. Arne Andreassen f. 27. juli 1887 Pellerud, Lunderby i Eidskog. Foreldre Andreas Arnesen f. 1856 hustru Martea Amundsd. f. 1856 Meskun, Østfjell. Familien er i Eidskog bygdebok oppført under Teppa, Midtskog. (E.III.s.597. Arne ble far til Gunda f. 7. januar 1912 Jerntjernbraåten, Grasmo i Eidskog. Mora var Gina Tostensd. f. 10. juli 1888 Jansrud, Ilag. Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Hjelle

Takk for hjelp til å komme videre! Men var Arne gift med Gina Torstensd., som han fikk barn med? Jeg har nemlig Arne som gift med Signe Nilsdatter i Røyken, og de får et barn i 1916. Betyr det nå at slekta er blitt utvidet,men en ekstra grein?mvh. gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Arne var ikke gift med Gina. Hadde han vært det ville jeg ha anmerket det. Har ikke kunnet svart deg før på dette. Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.