Gå til innhold
Arkivverket

[#28727] Hvor ble hun av?


Gjest Marit Monsen Bolset
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Monsen Bolset

Søker opplysninger om Jurne/Jorne/Jorond Ellingsdtr.Finner en Jorond Ellingsdt. døpt 09.04.1741 i Kvam, Hordaland. Far: Elling Lie. Jorna ble gift med Siur Johannissen 04.06.1765 i Vikøy, Hordaland og fikk blant annet døtrene Ingeborg og Dorte Johanne.Ingeborg ble døpt i Fana 18.03.1769(Fortunen) og Dorte Johanne på Askøy (Strømsnes) 20.04.1778. Ved FT i 1801 finner jeg 2 med samme navn, men ut fra alderen er denne riktig: Jurne Ellingsdtr. Bor sammen med datteren og hennes familie i 19 Rode som 'konens moder, 61 år, enke af 1.ekteskab og sælgerkone'. Jeg finner ikke ut når Jorne eller mannen Siur døde. Vet heller ikke hvor de bodde da de døde. De 'flakket' rundt i Hordaland i tidligere perioder av livet kan det se ut som! Vet noen om det finnes bygdebøker fra Kvam/Wigøer(garden Lie) fra den perioden Jorond ble født - ca 1740? Med vennlig hilsen Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Hei, jeg kan nok ikke hjelpe deg her, men det er veldig fint om du vanligvis skriver inn noe mer enn 'Hvor ble hun av?' De fleste av oss lurer gjerne på noe tilsvarende og det blir litt kjedelig med slike overskrifter.Som du ser så prøver de fleste å legge inn noe mer i temalinjen, f.eks. navn, sted og tidspunkt. I tillegg kan det være en ide å legge inn mange stikkord også.Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.