Gå til innhold
Arkivverket

[#28732] Londoner-Knud, Våler i Hedmark


Gjest Alf Segbø
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Segbø

Har noen hørt om en mann som har gått under navnet Londoner-Knud? En tante av meg fortalte for mange år siden om denne personen og jeg fikk lyst til å finne ut om hvem dette kunne ha vært. Ut fra et lite notat, har jeg funnet ut følgende: Han må være født i Våler i Hedmark omkring 1760/70. Hans navn var Knut Christensen, han døde antakelig omkring 1835 i London dit han dro og han giftet seg med en engelsk kvinne. Ved folketellingen i 1801, har jeg funnet hans bror, Ole Christensen Lundebye i Våler, men jeg finner ikke Knud, kanskje reist til London. Jeg har også funnet litt om broren i Axel Bugges bygdebok for Våler, men ingen ting om Knud. Hvis det er noen som har hørt om ham og har supplerende opplysninger, er jeg veldig takknemlig. Vennlig hilsen Alf Segbø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Knut Kristensson ble døpt 07.12.1749 som sønn av Kristen Knutsson og Maria Olsdatter på garden Våler i Våler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Segbø

Takk for opplysningen. Min tante som jeg refererte til ved innledningen av innlegget, sa at vi var i slekt med denne Londoner-Knud. Hvis det er riktig, må det sannsynligvis være gjennom Ole Bergersen Stræte (Du har hjulpet med tidligere i forbindelse med hvor hans kone kom fra). Jeg er så fri at jeg spør om du kjenner til noen forbindelse mellom disse to personene eller deres aner? Vennlig hilsen Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Jeg husker ikke detaljene, men hvis du sender meg det du har på de aktuelle personene kan jeg se nærmere på det. Send til: akom@broadpark.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.