Gå til innhold
Arkivverket

[#28733] Eli Hansdtr. Vestad? født ca 1738 i Bud ?


Gjest Bjørn Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Eide

Jeg søker opplysninger om Eli Hansdtr. Vestad født ca 1738 i Bud ?. Hun ble senere gift med Mads Pedersen (Berset) Hustad. Han er f. ca. 1742 og døde i des. 1777. De fikk bla. ei datter Karen Madstr. Hustad. hun ble gift med Rasmus Rasmusen Frøysadal.De flyttet til Slatlem i Averrøy og har stor etterslekt. Karen døde i snøskredet på slatlem lillejulaften 1830. Håper noen har opplysninger om hennes opphav. Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Er dette Karen i 1801? LenkeEn kandidat til Mads Pedersen?MADS PEDERSEN Christening: 17 JAN 1742 Bud, More Og Romsdal, NorwayParents:Father: PEDER ANDERSEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Eide

Tusen takk for hjelpa. Det er riktig Karen i 1801. Det er riktig Mads også, men hvordan finner jeg mere om han ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest R. Hagen

Hei, Bjørn!Takk for svar på innlegg 28717: Averøy: Svend Slatlem (1851-1927). Vi to er jo av samme Slatlemslekta. Jeg regner med at du har fått med deg at Peder Andriasen fra Husøy ved Ona er faren til Mads. Se mitt innlegg 27548: Husøy ved Ona / Bud : Peder Andriasen f. før 1720. Peder var gift med en NN Hansdatter som var datter av Soffie Iversdatter Helt og Hans Jørgen Carstens fra Hustad. Soffie var datter av Prest Iver Olsen Helt, som har familie fra Shetland (Hielt). Jeg har litt stoff om Carstensslekten, Hellebostad/Frøysadal og Hielt/Helt-slekten.Ta gjerne kontakt med meg på randihag (krøllalfa) hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Eide

Hei Randi! Jeg vet at vi har felles slekt. Takk for opplysningene. Jeg hadde lagt hobbyen på is ei stund,men har fattet interesse igjen. De opplysningene som du har ang, Mads har jeg ikke. Jeg skal ta kontakt. Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.