Gå til innhold
Arkivverket

[#28736] Anne Nikolaidtr. f 1793 i Sunndal


Gjest Bjørn Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Eide

Søker opplysninger om mine aner. anne Nikolaidtr. ble gift med Jon Pedersen Ødegård (Gravaneset) f. 1798 i Øksendal.etter de opplysnuinger jeg har døde anne 1850 i øksendalen. De fikk bla. en sønn Ole Jonsen f 1815 i Øksendalen. Han flyttet senere til Kleive og tok navnet Høystakkli. Han ble senere gift med Christie Endresdtr. Monsaas. Håper noen kan ha opplysninger om denne slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Tipper at dette er 'din' Ole Jonsen: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100236028883&lds=1&region=12&frompage=1>LenkeHan er altså født i 1819, noe som vel også passer bedre med alderen på faren:LenkeMora Ane finner jeg ikke i farten. Det er bare én Nicolai i Sunndal/Øksendal i det aktuelle tidsrommet. Det er presten Nicolai Støren, og han har ikke noen Ane. Så vidt jeg kan se.Derimot kan vi se at Jon og Ane etterhvert også fikk orden på det formelle mht. ektestanden:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Eide

Tusen takk for hjelpa. Det er rett Ole. Er takknemlig hvis du finner noe om Ane, for der står jeg uten spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Ane kan ikke være datter av Nils/Niels da? Gjestgiver Niels Rytter nede på Øksendalsøra hadde f.eks. ei datter som het Ane. Og alderen passer ganske bra: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11563&gardpostnr=58&personpostnr=1409&merk=1409#ovre>LenkeEllers var det jo mange som kom flyttende ut til fjordene fra innlandet, f.eks. Vågå, Lom og Lesja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Disse lenkene virker jo ikke, uten at jeg helt forstår hva jeg gjør galt. Men legger du inn C421001 alt. M421001 som Batchnummer (nede til venstre i skjemaet), vil du finne dem det er snakk om. Særlig hvis du legger inn Ane alt. Niclas som fornavn. Men det er jo ikke sikkert det er bryderiet verdt...Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.