Gå til innhold
Arkivverket

[#28752] Slektsnavnet /gårdsnavnet Vidder


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Er det noen som kjenner til et slektsnavn eller gårdsnavn Vidder? Jørgen Fredrik Musticheit er gift med Birthe Erichsdatter Vidder. De bor en periode i alle fall på bruket Markebo under Brattås i Sem/Slagen, Vestfold.Men jeg klarer ikke å finne Vidder hverken som slektsnavn eller gårdsnavn. Er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei Berit. Nei jeg har ikke fått gjort dette enda, begynte på dette arbeidet lørdag. Men så vidt jeg har skjønt så er dette en henvisning til et svar som Finne-Grønn gjorde på noen spørsmål og som handler mer om Musticheit enn om Vidder. Men det skal sjekkes så fort jeg kommer meg til biblioteket. Det eneste stedet jeg så langt har sett navnet Vidder som slektsnavn er i Danmark, men bare en gang i et søk på mormonernes side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Norsk stedsfortegnelse har en gård med det merkelige navnet Vider og Ting. Den ligger i Sør-Odal og hadde i 1972 postadresse Skarnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.