Gå til innhold
Arkivverket

[#28758] Sidsel Jonasdatter Reistad/Eriksrud, gm. Hans Mikkelsen Eriksrud (bl.a.).


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Min 4-tippoldefar, Helmrich Trulsen Myhre fra Røyken, giftet seg i Frogner kirke 27.1.1787 med enken (viste det seg) Sidsel Jonasdatter Eriksrud. Hun ble hans kone nr. 3.Liers Historie forteller at Sidsel Jonasdatter først var gift (1758) med (enkemann) Hans Mikkelsen Eriksrud/Haslum (ca1698-1784). Vha. god hjelp med kirkeboka for Lier mener jeg å ha funnet at Sidsel og Hans fikk 3 barn, Nikolai f.1759, Kirsti f. 1761 og Christen f. 1764. Jeg har imidlertid ikke funnet noe om Sidsel Jonasdatters opphav, bortsett fra at hun kom fra Reistad i Lier og trolig ble født rundt 1738. (Så langt jeg kan se må hun være identisk med 'Sidsel Johnsdatter' som dør i Røyken tidlig i 1801, 63 år gml). I Liers Historie under Reistad nevnes forøvrig en Jørgen Jonassen, f. 1730, han KAN være en bror av Sidsel.Er det noen som vet noe mer om Sidsel Jonasdatter?Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.