Gå til innhold
Arkivverket

[#28766] Gi meg et tips vedr. slektsøk i USA.


Gjest John Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest John Johansen

Niels Christian Nielsen ( Eld) f. 1851 i Kongsberg emigrerte til USA 2-7-1869 Dest.La crosse WI. Hans bror Hans Julius f.1858 i Kbrg. emigr. 15-10-1880.Dest.Lisbon Juneau County. Bill. var prepaid.Deres mor Christiane Christopherdatter f. 1824 reiste etter 27-4-1888,men dest. New York. Jeg reiser til Usa i juni for å søke etter slekt.Kan noen gi meg et tips om hvorledes jeg bør ( må) gå fram Mvh. John Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Nina Møller Nordby har laget en lenkesamling på inlegg 13700, VEILEDNING - Slik finner du de umulige Amerika-emigrantene LenkeJeg har selv hatt god nytte av denne. Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Johansen

Takk til Alf Thore for tipset. Jeg hadde håpet å få en 'begynneradresse' og derfra fulgt fram til etterslekta, men det er tydeligvis ikke lett. Jeg tar gjerne imot flere tips i den retning.Mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

John, du som bor på Hamar burde ta deg en tur til Norsk Utvandrermuseum på Åkershagan, Ottestad. Jeg er der hver tirsdag 14-18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Paulsen

Jeg hiver meg på i debatten. Min oldefar dro til Amerika i 1908 som enkemann.Hans datter ble værende igjen i Norge som gift.Jeg har sjekket alle mulige steder om opplysninger om han.Jeg vet ikke hvor han bodde,når han døde eller hvor han levde.Kanskje han stiftet ny familie.Hans datter må jo ha arvet han,er det noen plass hvor jeg kan finne ut av arveoppgjøret og derved opplysninger om hans fortid i Amerika.MVH Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Spør på riksarkivet om det finnes en mappe på ham fra utenriksdepartementet. Nordmenn som døde utenlands er registrert der, spesielt hvis det ikke er arvinger i landet vedkommede dør i og når vedkommede er norsk borger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Johansen

Jon. Takk for at du har tatt tak i saken. Desverre har jeg ikke fødselsdato på Niels og Hans Julius. Om det kan være til hjelp for å finne stedet de bodde, kan jeg nevne at de hadde en 3. bror Karl P.Nilsen født 7-10-50 som reiste etter den 17-5-88. Han reiste tilbake til Norge noen år senere, men skal ha drevet farm med en av sine brødre. Christiana ( F.8-4-1825) reiste som enke til sine sønner 27-4-1888. Hun er gravlagt i USA. Mvh.John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.