Gå til innhold
Arkivverket

[#28768] IWC (International Watch Co.), Schaffhausen lommeur. Noen som kan hjelpe?


Gjest Kai S Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Jeg har nylig fått / arvet et lommeur som har tilhørt familien i årtider. Den første som hadde klokken (som vi kjenner til) er min tippoldefar Normann Lindegaard Halvorsen (f.1887 i Halden). Hans svigersønn Haakon Christian Fredrik Andresen (f.1914 i Oslo) arvet det, og så igjen hans svigersønn Ludvig Karlsen. Nå har det da kommet til meg sammen med en ring!Klokken har en skruknott på toppen, det er en IWC (International Watch Co.), Schaffhausen lommeur i gull med lang gull-lenke. Klokken har et nummer som står i: 929193. Noen som kan hjelpe meg å finne ut mere om klokken? Kanskje når det ble kjøpt? Hvor den ble kjøpt? Hvem som kjøpte den? osv......Klarer desverre ikke å legge inn bilde. Kanskje kommer det senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Jeg takker så mye for innlegget under. Jeg kom i kontakt med IWC firmaet, de har kontaktet meg via mail og sagt at klokken har en verdi på ca.kr 75.000,- En gledelig nyhet for meg.Nå skal klokken på service og så skal den taes i bruk... Leit å la en slik klokke ligge!All takk til deg Grethe Flood

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

I forbindelse med en klokke som var arvet gjennom noen generasjoner i vår familie, kom vi i kontakt med en urmaker i Elverum da vi ønsket å få den renset og reparert. Denne klokken var av et annet merke, men også den hadde et inrisset nummer, og ved hjelp av dette nummeret kunne urmakeren slå opp i ei bok og finne ut når klokken var fra, hvor den var laget, verdien etc.Urmakeren sa at flere av hans kollegaer omkring i landet sikkert ville kunne yte tilsvarende hjelp, men det måtte være en 'av den gamle sorten', ikke en som 'bare byttet batterier i digitalklokker' ;-). Det skal i alle fall finnes en urmaker i Kristiansand som er av det rette slaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Takk for innlegg.Jeg tenkte det skulle være en form for et register over disse klokkene ja. Klokken ble idag sendt til overhaling og pussing. Det tar ca.1 mnd! skulle også få ordentlig takst på klokken, slik at den kan forsikres...Takk for alle innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.