Gå til innhold
Arkivverket

[#28774] Hans Joenson Heggeløkken og Marit Jensdatter Sør-Fron ca 1800


Gjest Bjørn Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Eide

Hei ! håper noen kan hjelpe meg med opplysninger om disse personene. Jeg vet at de hadde ihvertfall to barn. Jon hansson f 2/2 1819. Konfirmert i 1837. Han reiste senere til Nesset og tok navnet Tjelle og har stor etterslekt på nordmøre/Romsdal. Han hadde også en bror Jens som er født 24/5 1816. Forøvrig har jeg at familien som jeg etterlyser også har benyttet navnet/plassen Tjeldsrudbakken. Håper noen kan hjelpe meg med opplysninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner tre sønner av Hans Jonsen og Marit Jensdatter (FS): Johannes, f. 6.5.1809, Sør Fron Jens, f. 24.5.1816, Sør Fron Jon, f. 2.2.1819, Sør FronDisse opplysningene må sjekkes, og iflg. FS ble Hans Jonsen gift med Marit Jensdatter 28.4.1809 i Sør Fron.I 1801 finner jeg ei tjenestejente Marit Jensdatter, 20 år, ugift, på ”Leehne” i Sør Fron [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10518.wc2&gardpostnr=186&personpostnr=4339&merk=4339#ovre>Lenke og ei Marit Jensdatter, 16 år, blant tjenestefolkene på Røsum i Sør Fron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.