Gå til innhold
Arkivverket

[#28781] Bergen, fødsel


Gjest Ann Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Christensen

Mit navn er Ann Christensen og bor i Danmark. Derfor vil jeg spørge om der er nogen der kan hjælpe mig med at finde min fars tipoldefat Herman Kähler i Bergen. Jeg ved at han blev gift i Maria kirken i Bergen med Johanne Helena Armauer som er født i Bergen 1777 og de fik et barn der her Johan Conrad Armauer Kähler og født 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Det har ikke gått så bra med ä under konvertering av data, så dermed ble det litt vanskelig å søke på navnet hans, men dette er nok vielsen mellom Herman og Johanna Helena: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vigd1663_1&gardpostnr=16915&merk=16915#ovre>LenkeFødselen til konen finner du her: LenkeOg hennes død er registrert her: LenkeDet er mulig dette også er Herman med sine to barn i folketellingen i Bergen i 1815: LenkeDet er mulig at dette kan være Hermans dødsopplysninger:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrine Magne

Kan dette være Hermann med eksamensdato i 1786? Lenke I såfall har du da også hans fars navn og Hermanns fødested.Mvh, Cathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.