Gå til innhold
Arkivverket

[#28798] Asbjørn Hansen født i Kristiania 9 august 1896


Gjest Jørn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jørn Olsen

Asbjørn Hansen ble født i Kristiania 09.08.1896. Hvem var hans foreldre? Han dør i Oslo 05.01.1985, og var gift med Gerda Sofie Kristiansen f 19.12.1903 i Kristiania. Han kan ha vært et uekte barn. Jeg vet ikke hvor han ble født i Kristiania, men han hadde i hvert fall en bror som het Bjarne, og ei søster som het Torbjør. Det kan være han jeg finner i Just Høegs Gade 2 i 1900 (nr 162667)?.Lenkemvh Jørn Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Jørn Olsen

Jeg skjønner ikke helt hvem som hører til denne familien? Asbjørn er sønn til Nr 3. Er det Julius Hansen f 1862 det da? Og hvem er Amalie Hansen og hennes bror her? Bor hun sammen med Julius Hansen uten å være gift med han sammen med sin bror?mvh Jørn Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Fant det samme på RHD's sider Lenke , de sier ikke så mye mer, du tenker på Amalie Olsen, torvkona? Men det ser jo ut som de har 'glemt' kona i FT. ..hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørn Olsen

Hei Egil. Det må vel da bety at Julius Hansen bodde innlosjert med sine tre sønner hos Amalie Olsen og hennes bror? Jeg sendte en henvendelse til byarkivet i Oslo i og med at jeg hadde både fødselsdatoen og dødsdatoen på Asbjørn. De kom bare med et tips om en annen Asbjørn Hansen i 1900 tellingen. Person nr. 94666 LenkeJeg har mer tro på sønnen til Julius Hansen i og med at han har en bror som heter Bjarne. Men det var det å få sjekket det mot en kirkebok da.mvh Jørn Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei, du har ikke funnet vielsen til Asbjørn og Gerda ? Som event. også bekrefter fødsels dato (eller er du sikker på den ) hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørn Olsen

Hei igjen. Den har jeg fått av familien. Det er jo ikke så lenge siden han døde, så den bør jo være rimelig sikker. Jeg kan sikkert få sjekket det på gravplassen, men den bør stemme. Noe vielse har jeg ikke. Det må jo være på 1930- 40 tallet så den er vel ikke så lett å finne.mvh Jørn Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.