Gå til innhold
Arkivverket

[#28812] Oppslag Kirkebok Vaalerenga 1895?


Gjest Lillian Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lillian Kristiansen

Er det noen som har kirkebok for Vaalerengens Kreds 1895? Skulle gjerne ha sjekket Dagmar f.1895 med far Ole Eriksen...moren er død - det viktigste er å få vite faddere. Kan være født på Kampen - har funnet en, men det stemmer ikke helt? De er her i Sverigesgade i FT1900. Lenke Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Lillian! De bodde i gata mi jo!Men - Vålerengen Kirke... nix se her: LenkeOsloHospital/Gamlebyen tenker jeg. Jeg skal se etter i løpet av formiddagen. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen Lillian Har nå gått gjennom Oslo Hospital/Gamlebyen fra 1894-1897 og lille Dagmar var ikke døpt der.Mange fra Sveriges og andre vålerenga gater.Kanskje Fødselsstiftelsen? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Laila. I 1899 er denne gata under Vålerengen menighet! Da stemmer ikke den Samlagsafstemningen her 4 år tilbake - det har stemt veldig godt ellers! Geir K. skrev i et annet innlegg at den stemte bare tilbake til ca.1897??!! Jeg får bare legge det på is og se om jeg finner det i de bøkene jeg har selv. Takk for hjelpen. mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det jeg skrev var om Kampen menighet som ble utvidet i 1897 slik at gater som står under Kampen menighet i 1899-oversikten, ikke nødvendigvis tilhørte denne menighet fra opprettelsen.Egentlig er 'Veiviseren - Samlagsafstemningen i Kristiania 1899 - Kredsinddelingen' bare helt korrekt i tidsrommet 19.04.1899 (Vaalerengen menighet) til 18.11.1899 (opprettelsen av Vaterlands småkirkemenighet).Ikke desto mindre er den et godt hjelpemiddel, særlig sammen med menighetsoversikten med endringer på RA's sider - kanskje best for perioden 1880-1916.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Takk for hjelpen Laila. Til Geir...ja, kan jo hende at jeg også lærer 'dette' puslespillet i Oslo/Kristiania en dag. Denne er nå avsluttet. mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.