Gå til innhold
Arkivverket

[#28819] Ane Regine (a) Andreasdotter Njærheim


Gjest Bjørn Arvid Njærheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Arvid Njærheim

Søker etter opplysninger om min oldemor. Fødd 1880 muligens Time/Hå kommune Ble mor til Alf Njærheim f. 13.07.11, d.04.12.69 Far til Alf Njærheim heter Ole Adolfsen Braut f. 1888 Klepp Foreldrene var ikke gift. Ane Regina var tjenestejente på gardnr 1 Bruksnr.17 i Time Eiger Tollak Bryne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Hallo Bjørn ArvidVelkommen under slektsbassilens innflytelse.Prøvde å se etter din oldemor og finner henne i FT 1900 LenkeDet beste er å få noen som har tilgang til kirkebøkene i Hå prestegjeld Nærbø sokn til å kontrollere dåpen. Der finner du både foreldre og faddere.Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Mulig kandidat til far til Ane Regine i 1865-tellingen...med tanke på at hun i 1900 tellingen står oppført med Stavanger som fødestedLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Det står bare: Nærbø Stvgr Amt. Det skulle antyde på at ho er født i Nærbø i Stavanger Amt... eller tar jeg helt feil. mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Hei RoaldVar ikke klar over at du la inn et innlegg mens jeg holdt på å skrive mitt, bare slik at du ikke tror at jeg prøvde å overprøve ditt forslag til hvor hun kom fra. Jeg hang meg også opp i etternavnet Njærheim og derfor det innlegget som MULIG kandidatMvh Siv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Eg hadde bygdeboka for Haa(Nærbø) på heimlån for ei tid tilbake. Den er veldig bra, på den måten at det står datoar, ikkje berre f.år.Ein må vel også der ta med i betraktning at det kan vera feil, men slik er det med det meste :-) (Dei datoane som var på 'mine' personar var iallfall rette!)Du får bestilla boka på fjernlån til biblioteket der du bur.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Til SivJeg føler ikke at du prøvde å overprøve meg. I dette forumet er jeg bare en av mange selvlærte som har erfart av altfor mange egne feil.Så forøvrig at har hjulpet BAN med oldefaren.Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.