Gå til innhold
Arkivverket

[#28866] Gravlagt 1942 Møllendal, Bergen: Hans (Olsen) Ytterø, f. 1869, Ytreø, Solund


Gjest Alma Lorentsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alma Lorentsen

Hans (Olsen) Ytterø, f. 06.03.1869, Ytreø, Solund var gravlagt i 1942 på Møllendal i Bergen. Jeg hadde vært svært takknemlig for opplysninger i dødsmeldingen om dødsdato og bosted, og ellers andre opplysninger som kommer frem der. På forhånd takk.Med vennlig hilsenAlma Lorentsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Hans Olsen Ytterø døde i Høyanger 7. juni 1942. Dødsmeldingen ble sendt Ytre Sogn skifterett, men inneholder bare opplysninger om at han var skomaker og hjemmehørende i Solund. Men det er ikke gitt inn egen dødsmelding fra lensmannen i Solund, og jeg kan heller ikke se at dødsfallet ble rapportert til skifteretten i Bergen.Hans Olsen Ytterø hadde bodd i Solund 1932-1939, og etter et kort opphold i Bergen, på ny i Solund fra 1940.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alma Lorentsen

Tusen takk til deg Yngve for alle opplysningene du har funnet angående min oldefar.Dette var i grunnen de eneste opplysningene jeg ikke hadde klart å finne frem til sjøl da det ikke lenger er gjenlevende etterkommere igjen i Bergen som man kan spørre.mvhAlma Lorentsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alma Lorentsen

Takk til deg Jarle for at du gjør oppmerksom på dette fantastiske arbeidet som DIS har gjort i forhold til gravstedsregistrering.Etter å ha skrevet brev til kirkevergen i Solund og forespurt om gravsted til Hans Ytterø, og derfra fått svar om at de ikke kunne finne ham gravlagt der, var jeg ganske fortvilet. Hvor jeg skulle lete var som et mysterium helt til jeg tilfeldig oppdaget at DIS hadde lagt ut sine søkbare gravstedsregistreringer. Så jeg søkte sånn tilfeldig og fikk overraskende opp en Hans Ytterø gravlagt i Bergen. Kanske ikke så rart siden han hadde bodd der før og hadde noen av døtrene boende der. Kan tro jeg var kjempeglad for å finne bildet av gravstenen (om enn ikke så lett å se noe av navnet, litt slitt i årenes løp) og også få se året han døde, men dessverre ikke dødsdato, derfor spørsmål til arkivet i Bergen om dødsdato. Dette fantastiske arbeidet som DIS har igangsatt håper jeg de fortsetter med. Det kan være til god hjelp for de som ikke vet helt hvor de skal lete (folk flytter jo på seg i løpet av et langt liv). Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.