Gå til innhold
Arkivverket

[#28867] Torbjørn Larsson (f. Bergen 1808?) - til Gulen/Solund og Askvoll - kven var han?


Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

FamilySearch syner at ein Torbjørn Larsson gifte seg i Gulen 1833 med ei Guro Rognaldsdotter. Parfolket fekk ifølgje same kjelde fire born i lag:* Christi Torbjørnsdotter, f. i Gulen 1.3.1834* Rognald Torbjørnson, f. i Gulen 11.1.1835* Lars Torbjørnson, døypt i Askvoll 10.11.1839* Ludvig Torbjørnson, døypt i Askvoll 29.9.1844Truleg er Torbjørn Larsson same mannen som ved FT1865 er kårmann og enkjemann på Dorghella i Askvoll, sjølv om han er nokre år ''for ung''...?Eg mistenker denne Torbjørn for å vera fødd i Bergen 23.8.1808 som son av Lars Hansson Grimstad og Christi(ne) Torbjørnsdotter, men kva seier kyrkjeboki for Gulen om opphavet til Torbjørn? Og kanskje bygdeboki for Askvoll kan supplera med fleire opplysningar?Torbjørn Larsson hadde ein bror Hans Larsson, som visstnok gifte seg i Fjaler i 1830 og sidan vart husmann på Gjelden nunder Porten i Hyllestad!Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei!Her kommer et sammensurium av opplysninger som jeg håper kan brukes:Her er det en Rognald Torbjørnsen, 31 år (f.ca. 1834), i Askvoll, 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61428.wc2&gardpostnr=302&personpostnr=2038&merk=2038#ovre>LenkeHer er det en Ludvig Torbjørnsen, 22 år (f.ca. 1843) i Askvoll, 1865 LenkeHer er vel dåpen til Christi Torbjørnsdatter (Fylkesarkivet i S og Fj) LenkeHer er Rognald Torbjørnsen, f. 1835 LenkeLars Torbjørnsen, f. 1839 Lenke, antakelig identisk med Lars, død 1840 LenkeLars Torbjørnsen, f. 1841 LenkeChristine Torbjørnsdatter, f. 1841 (tvillingsøsteren til Lars) LenkeCecilia Torbjørnsdatter, f. 1847 LenkeLarsine, f. 1850 LenkeLarsine Gurine, f. 1852 LenkePå den samme nettsiden finner jeg også Johanne, f. 1850, datter av Torbjørn Larssen og Guri Rognaldsdatter, men når jeg klikker meg inn på denne lenken, får jeg opp dette: Lenke.Ludvig finner jeg ikke blant de døpte, men ovenfor har jeg altså funnet en Ludvig Torbjørnsen som aldersmessig kan være sønnen til Torbjørn og Guri.Hvis du ser på de opplysningene jeg har funnet om barna, er Torbjørn Larsen bosatt på Dørhella i Askvoll og det er vel identisk med Dorghella i 1865.Ekteskapet (FS/IGI) mellom Torbjørn og Guri (Guro?) blir inngått 10.11.1833 i Gulen. Finner at Torbjørn Larsen, kårmann på Dørhellen døde 15.2.1894, og det opplyses at han er født i 1807 (nettsidene til Fylkesarkivet).Hans Larsen, husmann på Porten i Askvoll, var gift med Oline Nilsdatter. Iflg. fylkesarkivets nettsider (fødte) hadde Hans følgende barn: Nils, f. 1.8.1832, Christiane, f. 8.4.1835, Madsi, f. 2.8.1837, Johan, f. 6.1.1839, Mads, f. 18.5.1841 og dødt? Hansen, f. 3.2.1847 (mor: Olisie? Nilsd.). Ekteskapsinnførselen du sikter til, finnes vel i FS/IGI – 3.1.1830, Fjaler.Er dette dåpen til Torbjørn Larsen, Korskirken, 1808 Lenke Broren Hans, blir døpt i Korskirken i 1806 Lenke Her er ekteskapet mellom Lars Hansen og Christine Torbjørnsdatter, Korskirken, 1806 LenkeHer er Lars Hansen Grimstad i Bergen i 1801 Lenke. En ”kandidat” som aldersmessig kan passe til 19 år gamle Lars Grimstad, er ei tjenestejente i Hafslo som heter Christi Torbjørnsdatter, 16 år (f.ca. 1785)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Opplysningene om Johanne virket vel noe diffuse, men du skjønner, da jeg slo opp lenken første gangen, fikk jeg opp noen helt andre foreldre. Nå ser det imidlertid ut som det er blitt riktig, så Torbjørn Larsen har en datter Johanne født 1850.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

På'n igjen!Hei igjen!I gårdsleksikonet på nettsidene til fylkesarkivet for S og Fj opplyses det at det finnes en gård i Gulen som heter Grimstad, men i 1801 er det ingen husfader kalt Hans (far til Lars Hansen) som bor der. Grimstad er et gårdsnavn i Fana, Hosanger og Lindås i 1801. Men alt dette kan være blindspor…Finner Christie Torbjørnsdatter med sønnene Hans og Torbjørn i Korskirken, adresse 22-36, Bergen, 1815 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=berg1815&gardpostnr=13878&merk=13878#ovre>Lenke Det opplyses at hun ”leyer”, men Lars er ikke nevnt sammen med familien.Her er også dåpen – nok en gang – til den tidliger nevnte Christi Torbjørnsdatter i Hafslo, nå funnet i DA Lenke. Her er denne Christis foreldre i Hafslo i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Grethe for ei god oppsummering av opplysningane om Torbjørn Larsson på Dørhella i Askvoll. Du har ogso funne ein del fakta som eg ikkje hadde sett!Mykje tyder på at dette er ''vår'' mann, mellom anna namni på døtrene Christi og Johanna, men eg skulle likevel likt å veta kva som står i vigselsprotokollen for Gulen om farsnamnet til Torbjørn...!? Står det Lars Hansson??Dersom dette er ''rett'' Torbjørn, er eg ogso interessert i opplysningar om Guri Rognaldsdotter, men her ser det ut til å vera problem:Ei Guri Rognaldsdotter vart ifølgje FamilySearch døypt i Gulen 11.8.1807 av foreldri Rognald Rognaldson og Elisabeth Johannesdotter. Kanskje var det ho den Guri Rognaldsdotter som ifølgje Fylkesarkivet døydde som husmannskone på Fladen? i Hyllestad 23.12.1859. Kanskje Fladen var namnet på plassen under Dørhella der Torbjørn og Guri budde? Men Dørhella er jo i Askvoll...!?Eg vonar framleis at nokon kan stadfesta identiteten til Torbjørn Larsson, samstundes som Guri Rognaldsdotter vert ''plassert''!?Elles, når det gjeld Hans Larsson på Porten i Askvoll (Hyllestad), er eg meir trygg på at det er rette mannen, sjølv om eg ogso der gjerne skulle sett kva som ved vigsli hans er oppgjeve som namnet på far hans!?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Til Grethe: Eg var ikkje so sikker i børjingi, men er etter kvart komen til den konklusjonen etter at dei andre Christi'ane vart ''eliminerte''!Nok ein gong ein stor takk for hjelpi med denne huslyden so langt! No vonar eg at det òg vert mogeleg å identifisera Ole Andersson Nygaard (sjå tema #28855)!?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Gisle Hersvik

Hei Lars!Du har kanskje studert Askvoll Bygdebok allereie, men uansett...Torbjørn Larsson Tveit, f. ikr. 1808 Bergen, d. 1894. Husm. Flaten 1837. g. I. Guri Rognaldsdtr., f. ikr. 1807 Eivindvik, d. 1859, 54 år. g. II 1871 Gjertrud Olsdtr. Grytøyre, 48 år, d. 1918, opph. Strømmen.Born: Lars, Rognald, Lars, Lars, Kistine, Ludvig, Cecilie, Johanne, Larsine, Larsine Gurine (alle i første ekteskapet...sjølvsagt).Christi, f. 1834 er altså ikkje nemnd i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Bygdebok for Brekke, Bind IAsheim, gnr 59, lpnr. 35 s 256-58.Guri Rognaldsson f. 1807, I 1833 g.m. Torbjørn Larsson Breidvik, f. 1808 sn.a. snekkersvenn i Bergen, Lars Hansson.fld. til Guri (dei hadde berre eit born):Rognald Rognaldsson, f. 1778, d. 1809, bst. Hauge ved Austgulfj. som plassm, der han 9/11 1806 vart g.m. enka Lisbet Johannesdtr. Hauge, f. 1777 fld. bnd. Johannes Herlovsen og Anna Ivarsdtr Yt. Takle, lpnr. 75.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.