Gå til innhold
Arkivverket

[#28908] Trenger hjelp på Nes, Hedmark, Viveke Jensdatter/Mads ?


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

I folketellingen for 1801 på gården Wien nedre, finner jeg en av mine formødre, Viveke (Wiwiche) Jensdatter, med to barn Jens og Peder. Viveke er enke og har vært gift med en Mads.Viveke har jeg nogenlunde kontroll på, hun ser ut til å ha kommet fra Kjelsrud på Nes, datter av Jens Erikson. Men hvem var Mads? Han har jeg så langt ikke klart å finne noe ut om. Er det noen som kan hjelpe?Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Madtz Olsen døpt 9/11-1746 Skjelve av Ole Larsen og Anne Jensdatter. Wiviche ble døpt 7/4-1749 Kieldsrud av Jens Erichsen og Anne Jensdatter. Wiviche død 28/4 bgr.6/5-1825 som enke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Jeg er imponert, dette var utrolig raskt levert:-)) Er det mulig å følge hans slekt noe videre bakover Hans? Jeg har vært igjennom bygdebøkene men fant han ikke der. Men det er en stund siden.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Ser forøvrig at jeg tydeligvis har feil mor til Viveke. Jeg har Mari Olsdatter som hennes mor. Men jeg har vel dette fra bygdeboka så det kan jo være feil.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.