Gå til innhold
Arkivverket

[#28910] Karl Andersen f. 1857 Buksnes - Elisabeth Nilsen f. 1861 Steigen. Bor i Vågan


Gjest Edith Marie Toft
 Del

Recommended Posts

Gjest Edith Marie Toft

Kan noen hjelpe meg å finne ut hvem foreldrene til mine oldeforeldre er. I FS/VRI Finner jeg fedrene Anders Ellingsen, og Nils Johannesen, Finner en Anders Ellingsen i Buksnes, men med ingen barn som het Karl, og en Nils Johannesen i Vågan, født i Steigen, men uten barn Elisabeth. Har fjernlånt Steigenboka. Finner en Nils Johansen med barn Lisabet, kan det være den samme? Håper at noen der ute kan hjelpe meg videre, for her står jeg helt fast. Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, her er vel Elisabeth Marie: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61865&gardpostnr=491&personpostnr=3401&merk=3401#ovre>Lenke1865-telling for 1865 Vaagens:Nils Johannessen hf Logerende Fisker g 30 m Stegens Præstegl.Elen Anna Hansdatter Hans Kone g 34 k Stegens Præstegl.Elisabeth M. Nilsdatter Deres Datter ug 6 k Stegens Præstegl.Hans Johan Nilsen Deres Søn ug 3 m Vaagens Præstegl.Angel Martin Nilsen Deres Søn ug 1 m Vaagens Præstegl. Skulle tro at Anders Ellingsen & Karoline Nilsdatter på Harkvaag i Buksnæs er foreldrene til Carl Andreas, selv om jeg ikke finner han i FT-1865. Kan han være på gårdsarbeide? Eller kan han være denne?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, vet du om 'din' Elisabeth hadde 2 søstre ved navn Kornelia Kristina og Elen Magrethe?De ser ut til å være barn av samme foreldre som denne Elisabeth Marie ovenfor.Kornelia Kristina Nilsdatter, født 27 JUL 1870 i Vaagan, Nordland, NorwayElen Magrethe Nilsdatter, født 06 JUL 1867 i Vaagan, Nordland, NorwayJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith Marie Toft

Hei Jan! Tusen takk for dine svar. Jeg kjenner ikke til noen i denne fam. Min bestefar døde før min far ble født, så kontakten ble brutt. De i Nord og vi i Sør. Finner en Karl i Borge i Lofoten, som dreng, hos en Niels Jacobsen. Kan det være foreldrene til hans 'mor' Karoline? Ellers håper jeg at dette er de rette fam. Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, trur du traff blink med denne Karl på gården Tangstad i Borge...!! :-)Se på dette fra LDS: Carolina Johanna NIELSDRBirth: 01 Apr 1829, Place: Borge, Nordland, NorwayChristening: 03 May 1829, Place: Borge, Nordland, NorwayFather: Niels JACOBSENMother: Christiana CHRISTOPHERSDRKarl Andersen er nok 'i tjeneste' hos sine onkler og morfar... :-)//Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith Marie Toft

Tusen takk Jan! Nå kan jeg fortsette med Karl,s og Elisabeth,s familie. Står at Karl's far, Ander Ellingsen kommer fra Værdalen. Har lånt 3 bøker derfra, men finner ingen som passer der. De som det skrives om der er bare de som eiger gårdene. Det kan jo være en bok om de som ikke eiger gårder og? Det er kanskje noen som kan hjelpe meg der og? Hva er LDS og hvor finner du det? m.v.h. Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei igjen!Det kan se ut som at det er denne Anders Ellingsen du leter etter: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=Foedverd&gardpostnr=2821&merk=2821#ovre>LenkeStiklestad kirke, Verdal:Anders Ellingsen, født 19 JAN 1823, døpt 16 FEB 1823, konfirmert 19 NOV 1837Foreldre: inderst Elling Olsen Echloe S.vald og kone Birit AndersdatterLDS er forøvrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith Marie Toft

Tusen takk for hjelpen igjen Jan, nå skal det bli kjekt å fortsette. Håper noen som kjenner Værdalbøkene vet om det står noe videre i dem. Eller ligger det jo en del utlagt om Værdal i digitalarkivet. Mvh. Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.