Gå til innhold
Arkivverket

[#28931] Skifte etter Abraham Hansen Stangenes ?


Gjest Jan Owe Zetterstrøm
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Owe Zetterstrøm

Hei. Finnes det skifte etter skipper,Los,Losoldermann Abraham Hansen født 1793 i Kvaernes, død 1865 Stangenes (Randesund)? Han var gift 2 ganger med søstrene Ane Elisabeth og Trine Mathea Hansdtr. Begge fra Stendahl. mvh Jan Owe Zetterstrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Om ikke du får hjelp, så skal jeg på Statsarkivet i Kristiansand omkring første uke av april, det er en enkel sak å slå opp i skifteprotokollen for nevnte år for meg. Men gi meg beskjed på torl-o@online.no og oppgi hva jeg skal lete etter i et eventuellt skifte.Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Torleif Odland

Gardbr.og forfremmed losoldermand Abraham Hansen døde 19.feb.1865 og ble begravet 5 mars samme år. 71 år gammel fødd på Sodefjed. Der finnes ingen skifte etter Abraham over Torridal Thinglag for året 1865.Mvh.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Owe Zetterstrøm

Hei Torleif. Jeg takker for arbeidet du har lagt ned i dette for meg. Det var flott gjort av deg. Vel, det var synd at det ikke fantes et skifte som bekreftet at Abel Marie Abrahamsdatter Hielm var blant arvingene til Abraham Hansen, men det ble da noen nye opplysninger uansett. Nå har jeg døds og begravelsesdato på Abraham, så det var nye opplysninger. Alle opplysninger er gode å ha. Det er også av interresse for meg alt som har med livet og yrkene som mine forfedre hadde, så jeg fikk da noe ut av dette uansett ;-) Så jeg vil bare si tusen takk for hjelpen og at du tok deg tid til dette. Med stor takk og hilsen fra Jan Owe Zetterstrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Skal med tid og stunder prøve å få sjekket skifteprotokollen som omhandler året 1871. Forsatt god helg. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.