Gå til innhold
Arkivverket

[#28947] Information söks om Bertel Torsen Huglen (Stord)


Gjest Kent Williamsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Kent Williamsson

Bertel Torsen ska ha varit född på Huglen, Stord 1687-1688. Han dog 1759 på Eidesvikjo, Bømlo.Finns det någon information om honom eller hans föräldrar i bygdeboken om Stord ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei. Dette er kanskje 'din' Bertel? Viss dette er den rette, så har kanskje heile familien flytta frå Huglo til Bømlo? Det var langt!! frå Huglo til Bømlo på den tida.(idag tek det i underkant av ein time, vil eg tru) LenkeVenleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Såg denne debatten i går under eit anna innlegg her på sida. Eg har Stord bygdebok på heimlån frå biblioteket. Leita gjennom gardane på Huglo utan å finna Tor eller Bertel. Men så er også bygdeboka for Stord litt 'mangelfull'.Kan Tor og familien berre ha budd på Huglo ein kort periode i det tidsrommet Bertel var fødd, eller kan andre gardar på sjølve Stord også ha høyrt til Huglo på den tida?mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kent Williamsson

Tidigare inlägg '28837: Endre Olss. Noraneset/Marthe Bertelsdtr.Eje fra Bømlo' gällde Bertel Torsens dotter.Kennet Bratland nämnde att Bertel Torsen tjänade på under 28837 :I 1701 på Ørevik i Finnås. I 1704 på Økland i Finnås.I 1701 så finns det två Huglen och det sägs inte vilken Bertel kom ifrån: Sørhuglen var under Fieldberg sokn. Norhuglen var under Storøen sokn. Ser ingen Tor nämnd här.I 1701 ser jag 5 st Tor nämnda om någon är far till Bertel går inte att se. Det finns en Tor på Stord och det är: 'Tor Hansen Stangeland 64 husmann Storøen '.1701 under Norhuglen hittar jag en : 'Bertel Norhuglen 32 ops lever Vel Storøen ' Han är då född 1669. Kanske någon släkting? Han är då lite över 20 år äldre än Bertel Torsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er den eneste Bertel Torson jeg fant under søk på FS. Dessverre ikke med opplysninger om foreldre.LenkeJeg finner ikke navnene Tor og Bertel knyttet til min manns slekt , vesentlig fra Nord-Huglen.Huglo.Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.