Gå til innhold
Arkivverket

[#28948] Skifter Nordfjord - Vik i Ålfoten


Gjest Tor Kvien
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Kvien

Jeg håper disse tre skiftene kan tas under ett. De gjelder en mor med sønn og svigerdatter. Det eldste skiftet er svært interessant:770 Christi Andersdtr Vik Davik 304 5b 1713-17151749 Anders Christensen Vik Davik 403b 9 1744-17471750 Christi Olsdtr Vik Davik 403b 9 1744-1747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Christi Andersdtr Vik Davik 304 5b 1713-1715. Skiftet er datert 30. april 1714 og nevner enkemannen Christen Christensen og barna Anders C. Wiig, Ane C., gift med Iver Thorem, Brite C., gift med Anders Simonsen Isene, Kari C., gift med Ole Tollefsen Wiig, Christi C., gift med Abraham Thorem, Susanne C., gift medSæbiørn Kiøllesdal, og Susanne, gift med soldat Christen Høynes.Anders Christensen Vik Davik 403b 9 1744-1747 og Christi Olsdtr Vik Davik 403b 9 1744-1747, felles skifte datert 29. april 1746. Arvinger: avdød sønn Ole Andersen Wiigs datter Brithe Olsdatter, Maritte Andersdatter, gift med Simen Olsen Hollen, og Christi Andersdatter, trolovet med Zacharias Andersen Wiig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Hjertelig takk. Dette retter opp noen tilsynelatende feil i bygdeboka. Jeg ser det er to søstre som heter Susanne, men det har jeg etter hvert forstått ikke var uvanlig. I bygdeboka har Susanne blitt til Anne, men det behøver selvfølgelig ikke være forfatterens feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Da har jeg fått et lite påskemysterium å finne ut av, og bygdeboka kan jeg visst legge bort. Takk igjen, og God Påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.