Gå til innhold
Arkivverket

[#28953] Ole Olsen f. ca 1788 og Mathea Jørgensdatter f. ca 1791 i Nittedal - vielse?


Gjest Una Svamo
 Del

Recommended Posts

Gjest Una Svamo

Jeg forsøker å finne ut når Ole Olsen f. ca.1788, enten i Nittedal eller Gjerdrum og MatheaJørgensdatter f. ca 1791 i Nittedal giftet seg. I Bygdeboken for Gjerdrum står det at de giftetseg i 1813 og jeg ser at et av barna er født iNittedal 1813, men jeg kan ikke finne vielsenderes i kirkebøkene. De bodde på dettetidspunktet på Spenningsby i Nittedal.Hilsen Una Svamo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Det kan hende du må lete i 1812, for trolovelsen står sikkert der, og så har presten skrevet inn datoen for vielsen sammen med trolovelsen.God påske fra Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Una Svamo

Takk til Berit og Laila. Da har jeg en dato ålete ut fra. Er det noen som sitter medkirkebøker for Nittedal som kan hjelpe meg?Hilsen Una

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Trolovelse ble opphevet ved forordning av 04.01.1799.Så også i kirkebok for Nittedal. Vielsesdagen var 03.01.1813 (ikke 09.01.1813) mellom (Ungkarl) Ole Olsen Haugseie og (Pigen) Marthea Jørgensdatter Haug. (Nittedal Mini 2 f.229b)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Una Svamo

Tusen takk Geir. Dette var stor hjelp da jegikke har funnet ut av det selv. Sto det noenavn på noen av foreldrene til disse to?Hilsen Una

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Foreldrene er bare helt unntaksvis nevnt så tidlig i kirkebøkene - og Nittedal er ikke blant disse sjeldenheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.