Gå til innhold
Arkivverket

[#28955] Sult, en gård i Sogn, Aurland??


Gjest Rita Grøtte
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Grøtte

Hei Jeg finner at noen av mine aner er oppført med navnet Sult. F.eks. Torald Sjurson Sult f. 1698. Han var gift med Anna Sjursdatter fra Aurland, og forloverne var fra Sult og Vinjum. Hvor lå Sult? Finner det ikke på kartet og får ikke kontakt med siden over gamle gårdsnavn. Takknemlig for svar. Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Sult eller Svult er det gamle navnet på Onstad (gnr. 30) som ligger rett sør for sentrum i Aurland. Ellers ser det ut til at Torald opprinnelig var fra Skaim som ligger litt lengre opp i dalen ( Lenke ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Mastberg

Mulig du har dette, men: Toralds far, Siur Torbjørnsen Skaim, døde i 1737. Han hadde 4 barn i første ekteskap: Torald, Lars, Torbjørn og Ingeborg. Han var gift 2.gang med Mette Gjertsdatter. De fikk 4 barn, men alle døde som små. Dette har jeg fra Aurland bygdebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.