Gå til innhold
Arkivverket

[#28957] Skoleholder Christian Olsen f. ca 1774 d.22.02.1826 Søndre Aurskog


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg søker opphavet til denne mannen. I 1801 var han husmann og gift medAnne Olsdatter Olstad d.1804. 2 barn Berte f.1797 og Ole f.1800 Husmannsplassen Nyhus ble bygget i 1810 Skolelærer Kristian Olsen.Plassen lå under gården Kvevli i Urskog. Kan noen hjelpe meg til å finne opphavet til Kristian Olsen?mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Christian Olsen har to barn, Berte og Ole. Dette blir rene spekulasjoner, men dersom hvis såfremt i fall barna er oppkalt etter besteforeldrene, f. eks. farmor og farfar, har jeg funnet to kandidater Christian Olsen født rundt 1774 i området Aurskog-Høland (FS – må sjekkes!!)FS/IGI:CHRISTIAN OLSEN Christening: 24 SEP 1775 Aurskog, Akershus, NorwayParents:Father: OLE NAESAEENMother: BERTE XSTOPHERSDR-------------------------------------------------- FS/VRI:Christian Sex: M Christening: 18 Mar 1776 Place: Holand, Akershus, NorwayParents: Father: Ole GULDBRANDSSONMother: Berthe RASMUSDR--------------------------------------------------Hvis det da ikke er slik at det er Annes foreldre som er oppkalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Noen fra Akerhus evt.Dis som vet noe mer eller som kan sjekke dette for meg-om hvem som er sannsynlig kandidat? På forhånd tusen takk. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jan Frode, 'DIS' gjør dessverre ikke oppslag. Vi har ingen kilder sentralt å gjøre oppslag i. Men - våre medlemmer er blandt mange av de du til daglig får svar fra på mange av de andre spørsmålene.Du kan jo låne inn kirkebøkene til ditt lokale bibliotek og sjekke selv. Dessuten er det ofte at statsarkivene rundt om har kirkebøker fra andre fylker enn de de selv representerer.Lykke til Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg lurte på om kanskje noen her på brukerforum hadde microfishe av kb for det aktuelle område. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Prøver igjen med å spørre om hjelp til denne aktuelle saken.Er det noen som kan sjekke dette nærmere for meg? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Jeg bor slik til at mitt lokale bibliotek ikke har Mikrofilm/fisce fremviser. Er det noen som har aktuelle kirkebøker for Aurskog vedr. denne personen? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Etter over 1 år gjør jeg et nytt forsøk.Kan noen hjelpe meg å finne opphavet til denne mannen? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Kirkebøkene for Aurskog er skannet nå!Her kan du finne f. eks Christian og Annes trolovelse 5. mars og vielse 17. april 1797 (litt nedenfor midten på høyre side):Kildeinformasjon: Akershus fylke, Aurskog, Ministerialbok nr. I 3 (1767-1807), Ekteviede 1795-1797, side 18. Permanent sidelenke: LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.