Gå til innhold
Arkivverket

[#28960] Asker


Gjest Wenche Waler
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Waler

Prøver på nytt,da jeg ikke har funnet ut noe mer.Har lånt bygdebøker uten hell.Foreldre: Kristian Pedersen og Anne Marie AndersdatterSøker ektefeller til disse: Edevard Kristiansen f.1863 Petra Kristiansdatter f. 1865 Anders Kristiansen f.1869 Karoline Kristiansdatter f. 1871 Otilie Kristiansdatter f. 1873Søker også opplysninger om Sverre Eugen Rundgren f.1895. Ønsker navn på hans far

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, Rundgren er et svenskt navn, og det er 2 (i aktuell alder) svensker med det navnet i Oslo i FT-1900, har du undersøkt mere rundt de? Den ene er dog gift...Vedr. den andre familien, der har du glemt av Marte f.1865... :-) Petra er f. 1867 ihht FT-1865/FT-1875.I 1900 bor sønnen Andreas fortsatt på gården, sammen med sin ugifte søster Petra og deres mor Anne Marie Borgen. (Har tatt E.navn etter gården).Anders er fortsatt ugift, men det ser ut til at denne Therese Solberg f.1896 er hans datter...Dette vet vel du mere om en meg... :-)//Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Waler

Hei Jan Peter og Berit!Jeg ønsker navn på ektefeller av familien i Asker og Lier for å finne ut hvor jeg finner slektsleddet. Min mann Dag,som er enebarn ble foreldreløs,da hans mor Solveig døde på hans 18 års dag. Faren var død noen år tidligere.Den gang var man ikke myndig før fylte 20 år.Han måtte da ha en verger.Han valgte da Magnhild Therese Hårberg ( tidligere Kristiansdatter)som var kusine av Dag`s mormor Agnes Nyborg Pettersen.Hun var forresten sjef en periode i Televerket og Dommer. Fikk kongens fortjenestemedalje i Gull.Hun var ugift. Jeg har ikke klart å finne ut av på hvilken side Agnes og Magnhild er kusiner. Har alle deres tanter og onkler. jeg må nok ta meg en tur til statsarkivet. Men takk for det dere har bidratt med GOD PÅSKEWenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er nok den eneste måten å finne ut av slekten etter 1900.Statsarkivet i Oslo er stengt. Du må til Deichmann bibliotek. Eller f.eks. Asker eller Bekkestua bibliotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.