Gå til innhold
Arkivverket

[#28970] Hvor ble de av, familien fra Lommedalen ?


Gjest Kristin Berthelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Berthelsen

Hvor ble de av ? August Jensen f 1856 Ringieie og Thorine Sørensdatter Johnsrud f1854 Bjerkeeie ,begge i Vestre Bærum gifter seg i 1876, Bryn Kirke. De får barna: Harald Hjalmar f 28 okt 1876 Vestre Bærum Sofie f 03 jul 1879 Vestre Bærum Anna Mathilde f 30 okt 1881 Vestre Aker Gustav Adolf f 22 jun 1883 Vestre Aker Einar f 16 sep 1885 Vestre Aker Thora Elise f 1888 Vestre Aker ?? Asta Amalie f 1891 Vestre Aker ??I FT 1899 – 1903 finner jeg de i Fuglehougsgaden 12, Kristiania, men når Thora Elise dør i 1905 bor familien i Neuberggt 7. Etter dette finner jeg ikke spor etter familien. Jeg har lest dødsfallprotokoller fram til 1914 men finner ikke August og Thorine.Er jeg så heldig at noen kjenner til denne familien, eller kan hjelpe meg videre på sporet?På forhånd takk ! Ønsker en solrik og avslappende påske til dere alle ! Med vennlig hilsen Kristin Berthelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg går ut fra at det er de kommunale folketellingene for Kristiania du har sett i, siden du har opplysninger etter år 1900. Så vidt jeg vet, skal Byarkivet i Oslo også ha protokoller/journaler og tilhørende registre over inn- og utflyttede fra ca. 1901 til ca. 1916. Det er også mulig at familien kan finnes i utflytterlistene i aktuell kirkebok. Dersom familien har flyttet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her familien i 1900 Lenke. Ser ut til døtrene Thora og Asta er født i Kristiania, og da kan det kanskje være en idé å se om det er mulig å finne August Jensens adresse i hhv. 1888 og 1891, for så å finne hvilken menighet / kirke familien sognet til da døtrene ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen

Hei Grethe ! Takk for hjelp! Registere over inn og utflyttede er nok et sted for meg å begynne. Synd jeg ikke var klar over disse når jeg var i Byarkivet. Vil jo tro de flyttet ut av kristiania, da verken August eller Thorine finnes i Oslo Adressebøker etter at de forsvant fra Neuberggt.Mvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.