Gå til innhold
Arkivverket

[#28971] Oppslag? Finnøy, Rogaland, 1877


Gjest N. B. Macdonald
 Del

Recommended Posts

Gjest N. B. Macdonald

Treng oppslag i kyrkjebok el.l., Talgje, Finnøy, Rogaland. Eg hjelper ein amerikansk etterkomar finne ut av dei norske anane. Tippoldefaren og oldefaren, begge ved namn Halvor Halvorsen, har me etter kvart ein del opplysningar om. Kona til Halvor d.y. er problemet. Hypotesen min (de får årsake språkdrakta; over til norsk etterpå) er:Children ofTalette Olsdatter, b. 1842 Strands pr.gj., died between 1900-1946. Probably daughter of Ole Taralds. and Kristina Kristensd.Johne Jonassen (Johnsen), b.abt. 1838, Finnøy pr.gj., died before 1900.All children born in Finnøy pr.gj., probably all on the island of Talgje.1) Johnas/Jonas b. 20 Oct 1865 (IGI extracted has mother=Tabitha. Found with parents in 1865 census on the farm Østebø Slaatten, Talgje, Finnøy, Rogaland. Probably died young as the next child has the same name.)2) Jonas b. 01 Jun 1867 (IGI extracted.)3) Olava Kristine b. 01 May 1869 (IGI extracted.)4) Johanne b. 18 Mar 1872 (Daughter, but listed as male in IGI extracted. Living together with her mother and a sister on the 1900 census on Østebøhaugen.)5) Ole b. 22 Feb 1874 (IGI extracted. Found in 1900 census in Stavanger with wife Gjertrud.)6) Tobia b. 1876 (Living together with her mother and a sister on the 1900 census on Østebøhaugen.)7) Daughter b. 02 Jun 1877 (Known in the USA as BELLE JOHNSON; birth date is from her obituary.)8) Amund b. 29 Jun 1879 (VRI, 'Talgoy'.)x?) A child b. betw. 1879-1883?9) Inger Karine b. 19 Mar 1883 (VRI, 'Talgoy'.)x?) A child b. betw. 1883-1888? (Or maybe not as mother would be aged 41-46.)10) Ivarda Serina b. 15 Mar 1888 (VRI, 'Talgoy'. Probably died shortly before 1900 as a niece, Serine Ivarda b. 15 Feb 1900, 1900 census, Østebøhaugen, appears to be named after her. )Utgangspunktet er 'Belle Johnson' som både innvandra til og gifta seg i delstaten Iowa i USA i 1901. (1901 for giftarmålet er ganske sikker, emigrasjonsåret mindre så.) Ho skal ha immigrert saman med broren Ole, brorkona 'Gertrude' og sonen deira John. Belle var då truleg anten gravid eller hadde med seg dottera Eva f. ca. 1900-01. Me har ikkje funne Belle eller Eva i 1900-teljinga, men så veit me heller ikkje kven me skal leite etter. Belle skal heile livet ha teke ille opp spørsmål omkring innvandringa og turen over.Foreldra til Belle i ulike amerikanske dokument er John Johnson og anten Thelma eller Lillie, kanskje Lillie Oleson. Etter ein del detektivarbeid, ser det ut som om familien oppom høver bra.Dødsannonsen i 1946 for Belle, kona til Halver Halverson (f. ca. 1878 Vikedal pr.gj., d. 1959 Iowa) seier at 2 brør og ei syster døydde før ho. Ho hadde då 2 namnlause systrer i live i gamle landet og desse sysken i Iowa: Ole, Omar og Christina.Detektiven (underteikna) reknar slik, i høve til syskenflokken oppom: 1) Johnas/Jonas døydde som spedbarn (tippar eg). 2) Jonas b. 01 Jun 1867. Har ikkje fleire opplysningar. 3) Olava Kristine = 'Christina', er i live i Iowa i 1946 4) Johanne er i live i 1900, gjerne også i 1946. 5) Ole = 'Ole'(!) er i live i Iowa i 1946. 6) Tobia er i live i 1900, gjerne også i 1946. 7) BELLE JOHNSON døyr 31. juli 1946 8) Amund = 'Omar' er i live i Iowa i 1946. 9) Inger Karine, døydde truleg i Noreg.10) Ivarda Serina, døydde truleg i Noreg.Eller slik:2 brør som døydde før Belle = Jonas I og Jonas II1 syster som døydde før Belle = gjerne Ivarda Serina (og då er Inger Karine utegløymt)2 systrar i live i Noreg = Johanne og Tobia2 brør i live i Iowa = Ole og Amund (Omar).1 syster i live i Iowa = Olava Kristine (Christina, gift med ein bror til mannen til Belle).I alt er 9, Belle medrekna, nemnde i dødsannonsen, og eg manglar berre Inger Karine for å få kabalen til å gå opp.Eg er nokolunde sikker på at dette er rette familien. Kan nokon finne ut det rette namnet på 'Belle', f. 1877?Takkar!--Nina Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N. B. Macdonald

Takk! Jau, dette har vore historien om _noko_ som passar. Trur helst me treng ei bygdebok eller kyrkjebok. Men eg sparar på alle tips.Nytt spørsmål - kanskje om dialekt? Svigerforeldra til 'Belle' er no funne i ei bygdebok (Finnøy). Der står det at svigermor Abigael Andersdtr. 'var kjend for å vera god på munnen og den dominerande i heimen. Dette kan kanskje forklåra at plassen i Vestbøhagen vart kalla Bigel og mannen till Abigal Bigel-Halvard.'Eg kjenner ikkje til ordet 'bigel' -- tyder det stor i kjeften, eller??Ein kunne elles skrive ein TV-serie om denne familien. Den som har sett etter mora i 1900, har sett at ikkje berre 'Belle' men også to av hennar ugifte systrer fekk barn i 1900. Må vere ein slags rekord?Nina Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Hei , det ser ut at det er fjerne slektninger av meg du er borte i , Jone Jonasson f 1838, d 1897 ( er bror av min tippolderfar -) og Taletta Olsdatter hadde i følge bygdebok for Finnøy , følgende barn ; 1)Jonas f 1865, d 1867, 2) Jonas f 1867. til Amerika 3) Olava Kristina f 1869, til Amerika 4)Johanna f 1872, 1900 fekk ho sonen Johan Trygve , far , gift mann , støyperarbeider Martinius Pedersen Tjensvoll frå Stavanger.Johanna vart gift 1908 med Martin Holgersen frå Tysseland i Sand . 5) Ola f 1874, Matros 1891 , seinare til Amerika . 6) Johanna Tabita f 1876 1900 dottera Serina Ivarda , far murer Ola Engen , Stavanger .Johanna Tabita til Amerika 7) Ommund f 1879, til Amerika 8) Inger Karina f 1882, til Haugesund 9)Ivarda f 1888, d 1890.Kan Belle være Johanna Tabita , hun får en datter ca 1900 selv om barnet har et annet navn her i Norge .Halvard Halvardsen de f 1841 si datter Karen Serine gifta seg med bror til mi oldermor . Jeg tror nok at plassen blei kalla Bigel( nok en lokal forkortning på Abigael) etter Abigael siden det nok var kona som var mest dominerende . Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Du har funnet de rette foreldrene til Talette , Ole Taraldsen f 1818 i Fylgjesdalen under Sagbakken i Forsand d 1881 på Kroghøl under Tungland,Jørpeland , Strand . og Kristine Marie Kristensdatter f 1815 , hun dør i 1900 (hos Talette )på Østebø . Talette og Jone gifter seg 1865. Kilde bygdebok for Strand ; folk i Strand s 1142 , bind III.Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N. B. Macdonald

Halver si side. Dette kjem i tillegg til alle dei x-menningane som du visste om frå før ;-) Vil du følgje med, så føregår det ein Halverson-tråd på Rogalandforumet på RootsWeb p.t.Med beste helsingNina BethP.S. Firdobbelt takk, då du kom med nytt innlegg før eg fekk sendt dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N. B. Macdonald

Hmmm. Klyppe/lime har då verka før... Eit forsøk til:Takk og dobbelt og tredobbelt takk, Tove!3) ATT eg ikkje greidde sjå kor like 'Abigael' og 'Bigel' er som ord. Kjenner meg litt dum der, men glad for oppklaringa. (Det einaste dumme spørsmålet er det som ein teier med...)2) Du har stadfesta det meste av detektivarbeidet mitt, men eg hadde dikta opp ei dotter for mange. Belle f.1877 må (sjølvsagt?!) vere Tobia frå folketeljinga = Johanna Tabita f.1876. Og kabalen går dermed opp. (To døtrer med første førenamn Johanna er urettferdig men ikkje eineståande...)1) Ikkje minst: Belle er funne i 1900. Slutt å leit'! (Eg hadde nok bestemt meg for at det måtte vere minst éin L i førenamnet. Snakk om å sjå seg blind.) Den vesle dottera heiter Ivarda. Sei 'Iva' på norsk og du får 'Eva' på engelsk.Så har Taletta neppe rekorden med dei 2 'uekte' barnebarna f. same året. Det har nok skjedd fleire gongar. Tre var berre for mange - det burde t.o.m. eg ha skjønt. Når du forklarar altsaman, verkar det så rett. Igjen takk! Har du fleire opplysningar som du vil ut med, tek eg i mot, og det vert stor jubel i Arizona.Eg hadde ikkje høyrt om at også Jonas f.1887 reiste til Amerika. Han kom kan hende til eit anna område. (Eg har aldri kunna skjøne at folk frå kyststrok kunne trivast så langt frå havet, sjølv med store dyrkbare flater. Men så har eg aldri vore så svolten, heller.)Så du har ein X-menning i Arizona, f. i Iowa. Du er visst 'i slekt' både gj. Belle si side og Hallvard = Halvor = Halver si side. Dette kjem då i tillegg til alle dei -menningane som du visste om frå før ;-) Vil du følgje med, så føregår det ein Halverson-tråd på Rogalandforumet på RootsWeb p.t.Med beste helsingNina BethP.S. Firdobbelt takk, då du kom med nytt innlegg før eg fekk sendt dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.