Gå til innhold
Arkivverket

[#28973] Hjelp til å finne giftermål i Kristiansand ca. 1874-1877


Gjest M. Nicolaisen
 Del

Recommended Posts

Gjest M. Nicolaisen

Jeg trenger hjelp til å finne giftermålet til Mina Olsdatter og Peder Arnesen. Mina skal i følge 1900-tellinga for Grue; være født 1851 i Kristiansand. Peder Arnesen er i følge samme tellinga født 1844 i Grue. Giftermålet finner antakelig sted i Kristiansand mellom 1874; da kom Peder hit, og 1877; da deres første barn; Arne, blir født.Jeg har tidligere postet en etterlysning etter Mina Olsdatter og hennes aner, her på brukerforumet. Da ble det poengtert at det ikke er noen Mina å finne i Kristiansand på dette tidspunktet. Mina er derfor muligens kun et kallenavn, eller en forkortelse. Derfor er det kanskje lettere å se etter Peder Arnesen.Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Vielser i Kristiansand 1867-1880 finner du her (velg 'refine search' i øvre høyre hjørne):LenkeDet er ingen treff på Peder Arnesen. Står det ingen opplysninger om vielse i kirkeboken ved sønnen Arnes dåp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Det kan nok tenkes at de kan ha hørt til et annet sogn i Kristiansand. (Oddernes) Dersom du ligger inn en mail på torl-o@online.no så skal jeg innom Statsarkivet i Kristiansand første uke av april,dersom du ikke til den tid har løst problemet da, for det er fort gjort å finne ut om paret har hatt et giftermål bl.a. i Oddernes. Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M. Nicolaisen

Takk for svar, begge to!Jeg har ikke dåpsopplysninger om sønnen Arne, vet bare at han er født i 1877. Men det er jo godt mulig det står noe mer der.Og Torleif; skal sende mail.Igjen; takk begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.