Gå til innhold
Arkivverket

[#28982] Andreas Benjaminsen, Harran, NT omkr. 1880-årene. Navn ektefelle.


Gjest John O. Svenning
 Del

Recommended Posts

Gjest John O. Svenning

Andreas Benjaminsen, f. 1852 Stod, NT, giftet seg i Harran, NT første halvdel 1880-årene. I folketelling 1900 er han enkemann med barna: Hanna(1884), Olea (1887) og Iver (1889). Lenke Kan noen hjelpe med navn og data for hans kone? Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Den oppgivne lenka viser til en gård i Harran g.nr 63 b.nr. 2. i nåværende Namskogan er da ikke med i bygdebok for Grong. Finnes det bøker for namskogan ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Han var gift med Ingeborg Gudmindsdtr Mellingen f 1. oktober 1857 på mellingsmoen døde 2. juni 1893. De ble gift 9 mars 1884. Hennes far var fra Meråker og hennes farfar fra Tolga og hennes mor fra Nordli, Lierne.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Takk for opplysningene Anne. Dette er, som du sikkert vet, bror til John Benjaminsen Ness som du har hjulpet meg med tidligere. Mvh og god påske fra John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Det skulle selvfølgelug være Gudmundsdtr, Søsteren gifte seg til Namsvatn, men broren Ove vet jeg ingenting om. Vet du?Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Jeg forsto at 'prentesvarten' hadde fikset på Gudmundsdtr. Har sålangt ingen opplysninger om Ove eller Lorentse. Litt innfløkte slektsforhold ellers, søsterdatter til Henrika, Gurine Greger, giftet seg med Kristian Gudmundsen Mellingen. Som enke utvandret også hun. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Jeg har en del på Lorentze. Hun hadde 7 barn og flesteparten utvandret til Wisconsin, men minst to døde i Norge.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.