Gå til innhold
Arkivverket

[#28989] Romedal, Espa, Tangen: Nils Johnsen f. 21.07.1814


Gjest R. Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest R. Hagen

Jeg er på utkikk etter foreldrene til Nils Johnsen som skal være født 21.07.1814 i Romedal. Min Nils skulle i allefall ha giftet seg 29.06.1841 (han: lillehovseie) med Hellene Olsdatter f. 1814 N. Nestneseie på Espa (hun: Skaveneie på Tangen). Begge døde i Romedal.Er det min Nils som døpes 31.7.1814? Se LenkePå forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ja, den Niels som døpes iflg. lenken din, er født 21.07.1814 (Romedal Mini 2 p.8 no.20). Navnene på foreldrewne er riktig skrevet.Det som ikke står på FS er at foreldrene er husfolk på Lillehofs Eie.Dette er iflg. Romedalboka 4 s.246 Lillehovshagen der familien står opplistet, dessverre med 'normering' av navnene.I samme bind s.248 under Kalvløkken finner vi Niels' familie.Men kontrollér datoene i bygdebøkene for Romedal, de er ikke alltid riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest R. Hagen

Står det noe i Romedalsboka om opphavet til Jon Nielsen og Gunnild Gudmundsdatter (f.ca.1778)? Jeg finner Gunnild som tjenestefolk på Skogsrud i Stange ved FT1801. Jeg finner også vielsen til Jon Nielsen og Gunnel Gudmundsdatter 19.10.1803 Romedal i FamilySearch.Lurer også på Hellene Olsdatter f 12.02.1814 på N. Hestnæseie, som Nils Johnsen giftet seg med 29.06.1841 (hun; skaveneie, Tangen ved bryllupet). Hun skal være født på N. Hestnæs på Espa/Tangen i Stange. Hennes foreldre skal være Ole Larsen N. Hestnes og Anne Hansdatter. Er det noen som har flere opplysninger om disse?På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Hans Myhre

Hei, gjør deg oppmerksom på at kirkebøkene i Romedal før 1785 er brent. Bygdebøkene for Romedal kan du bestille på fjernlån fra ditt bibliotek i Oslo så kan du lete der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.