Gå til innhold
Arkivverket

[#28992] USA - påskenøtt


Gjest Helge Hålåsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Ole Olsen Rønningen f 11. august 1854, Marie f 7. mai 1860 og Kari f 11. oktober 1885 ble gjenforent i Wisconsin i oktober 1888. Der slutter alle spor, for de dro nok vestover. Er du detektiven som kommer med løsning på bestemmelsesstedet ? (Marie var min bestemors søskenbarn). M.v.h. Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg har skrevet Olsen i forbindelse med Ole. Selv om Ole Olson sikkert var det vanligste norske navnet i Nord-Amerika på den tiden, tror jeg at vi skal holde oss til Ronningen. Han brukte Rønningen ved emigrasjon i 1887 og også Ronningen året etter i Mnenomonie, Wisconsin. Minnesota begynte å bli fullt i 1888, så en av Dakota-statene eller enda lengre vest er sannsynlig. Er f.eks. Nord-Dakota søkbar for 1900 ? M.v.h. Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Hallo og takk for innspill. Kilden er en slektning i samme greinen i familien og som bor i Wisconsin og som er en dreven slektsforsker. (Det er tilbake en jernbarnebillett med navn). Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Denne drevne slektsforskeren som bor i WI burde vel kunne finne dem igjen i Census 1900. Er vedkommede etterkommer etter en av de tre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.