Gå til innhold
Arkivverket

[#28998] Familie på Solheim, Kinn


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Lurer på om det er noen som sitter med info om Solheim-gårdene i Kinn. Mitt utgangspunkt er Søren Iver Mortensen fra Løkkebø som gifter seg med Bolette Sophie Johannesdatter fra Solheim.De får barna Hille Marie Sørensdatter, 1852, Johannes Olai Sørensen, 1855 og Anders Mathias Sørensen, 1857.Bolette dør i 1863 og Søren gifter seg i Helle Johanne Jacobsdatter i 1865. De får barna Bendik Elias Sørensen, 1866, Bolette Marie Sørensdatter, 1867 og Lars Olai Sørensen, 1870.Jeg er interessert i å finne ut hva som skjedde med barna og deres etterkommere.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei og takk Berit. Jeg er ganske så sikker på at Bendik stemmer. Er mer usikker på Johannes i Bergen. Det er nemlig også en god kandidat på gården Haugen i Kinn i 1900-tellingen.Lenke Hille må jeg se mer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.