Gå til innhold
Arkivverket

[#28999] Albertine Mathiasdtr. f. 20. jan. 1877 født på Gjærøy i Nordland til USA?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jeg har fått opplyst at Albertine Mathiasdtr. f. 20. jan. 1877 født på Gjærøy for til USA. Jeg vet ikke når tid ho reiste eller hvorfra. Jeg har heller ingen info om hvor hun bosatte seg. Kanskje det er noen på nettet som har info om henne. Foreldrene hennes var:Mathias Sandberg Hansen og Karen Marie Eliasdtr fra fra Rødøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Ja, det kan være denne Albertine, men da må etternavnet ha vært skreve feil? Hun het Mathiassen og ikke Mathisen. Jeg kan ikke se at moren er nevnt her? Moren het Karen Marie Eliassen og først gift med Mathias Sandberg Hansen, men Mathias døde i des. 1884. Karen giftet seg senere opp igjen med Edevart.Jeg har fått oppgitt at denne Albertine reiste til Amerika, men det kan tenkes at denne kan ha blitt her og at det heller er Alberta Marie Olafsdtr. f. 7. aug 1900 som reiste til Amerika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har fått oppgitt at Albertine Mathiasdtr. reiste til Amerika, men ikke til hvor og heller ikke hva hun kalte seg for da hun kom over. Albertine var tante til Alberta Marie Olafsdtr. Denne Alberta reiste også til Amerika. Jeg har ingen info om hvor eller når hun drog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.