Gå til innhold
Arkivverket

[#29001] Peder Monsson g 1847 m Martha Torbjørnsdotter - Fanakrå i Fana - huslyden deira?


Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Martha Torbjørnsdotter (Sviggum), fødd i Hafslo i Sogn 22.10.1820, gifte seg i Fana 24.6.1847 med ein Peder Monsson, som skal vera fødd på Hamre indre i Fana kring 1815. I 1858 var dei visstnok paktarar på Haugland i Fana, medan dei i 1862 var paktarar på Lønningen. Martha døydde 12.6.1864 som innerstkone på Fanakrå under Fana prestegard, medan Peder Monsson ''Hamremyr'' døydde som dagarbeidar og enkjemann på Fanahammaren i Fana 5.5.1875. Dei fekk minst seks born i lag (kanskje var det fleire?):* Anna Albertine Pedersdotter, fødd i Fana kring 1847, nemnd 1865, ukjend.* Jan Martin Pederson, fødd i Fana kring 1849, nemnd 1865, ukjend.* Peder Martin Pederson, fødd i Fana kring 1851, døydde på Lønningen i Fana 27.1.1862.* Lars Olai Pederson, fødd i Fana 13.7.1855, drukna då han fall i ein brunn på Haugland i Fana 21.10.1858.* Mons Thomas Pederson, f. i Fana kring 1858 (døypt 18.7.1858), nemnd 1865, ukjend.* Olina Monsine, kjend som Monsina Pedersdotter, fødd i Fana 14.2.1861, døydde i Voldedalen i Fana 26.12.1867.Er det nokon som kan hjelpa meg med fleire opplysningar om denne huslyden, som til dømes:- Opphavet til Peder Monsson?- Ulike bustader til Peder og Martha?- Lagnaden til dei tre borni, Anna Albertine, Jan Martin og Mons Thomas?Kanskje bygdeboki for Fana har opplysningar?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Breistein

Jeg har leitet etter Peder og Martha i Fana Bygdebok ,men de er ikke omtalt på Haugland, Lønningen, Fanakrå eller Fanahammeren. Foreldrene til Peder er nok: Mons Pedersen Kismul(1785-1849) og Anna Monsdtr.I. Hamre(1775-1853)opprinnelig fra Jordal, Hamre.Gift i 1811. Disse hadde barna:Jana, Nils, Sjur og så er nok Peder utelatt i boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Her gifter også Mons seg, men kona stemmer ikke helt med den Johanne vi ser i 1900-tellingen. Hun skal jo, ifølge tellingen, være født i Bergen.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Arne og Bjarte for interessante og nyttige opplysningar om denne huslyden.Eg er mildt sagt forundra over at huslyden synest vera so ''stémoderleg'' handsama i bygdeboki for Fana, men det er godt å ha eksperthjelp i Brukarforumet! No er altso dei to sønene attfundne i Bergen. Eg ser av fødselsregisteret at Mons Thomas som regel skriv seg Pedersen Haugland, medan Jan Martin er nemnd Pedersen Hamre! Jan ser ut til å vera avliden i Bergen 19.9.1944, men dødsfallet til Mons finn eg ikkje i Bergen! Kanskje han flytte oppatt i Fana!?Men kvar vart av Anna Albertine?Nok ein gong ein stor takk for hjelpi so langt!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk ogso til Vidar! Meldingi gjekk i kross med mi!Eg ser forresten av FamilySearch at Peder Monsson vart døypt i Fana 26.12.1815. Foreldri hans er oppgjevne som Mons Pederson og Anna Monsdotter!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest F. Berentsen

Peder Monsen, Indre Hamre. Født 26.desember 1815, død 5.mai 1875.Gift 24.juni 1847 i Fana kirke med Marthe Torbjørnsdattet. Født 22. oktober 1820, døpt samme dag i Hafslo, død 12.juni 1864.De bodde på Indre Hamre til 1856, i 1858 på Haugland, og i 1865 på Fanakroen. De fikk barna a. Albertine. Født 28.oktober 1847, døpt 31. oktober 1847 i Fana kirke, død 12. november 1927. Gift 14.april 1872 i Korskirken i Bergen med Gulbrand Berentsen, Tyvåg på Svanøy. Født 14.januar 1836, døpt 28. februar 1836 i Svanøy Kirke, død 10. mars 1916. b. Jan Martin f.28. januar 1850, død 20. juni 1905. Gift 28. oktober 1877 i Nykirken i Bergen med Nilsine Amalie Iversen, f. 26. september 1857, d. 30. juni 1902. c. Mons Thomas f.11. juli 1858. d. Monsine f.1860. Albertine er oppført som spinderiarbeiderske ved folketellingen i 1865. Foreldrene til Mons Mons Pedersen, Kismul Døpt 10. september 1785 i Fana kirke, død 1. mars 1849. Gift 2. februar 1812 i Fana kirke med enken Anna Monsdatter, Jordal Døpt 22. juni 1779, død 1853. Mvh. F.B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Arne, Vidar og F. for svært nyttige og hjelpsame innlegg. Eg er heilt overvelda!Eg treng opplysningar om denne huslyden til bruk i bygdeboki for Joranger sokn i Hafslo prestegjeld, Luster kommune, og innleggi so langt har gjeve svar på om lag alle spørsmåli mine. Eg sit no att med desse:* Stadfesting av fødsels- eventuelt dåpsdato for Peder Monsson på Hamre indre? FamilySearch har han døypt 26.12.1815, medan F. seier at han var fødd på denne datoen. Kva er rett?* Sonen Peder Martin Pederson vart døypt i Fana 30.11.1851 - kva var fødselsdatoen hans?* Sonen Mons Thomas Pedersen eller Haugland (kva skreiv han seg til sist?) levde framleis i Bergen i 1912, men dødsfallet hans er ikkje innført der - dato og stad for dødsfallet hans?* Nille Johanna, kjend som Johanna Madsdotter, kona til Mons Thomas Pedersen/Haugland, var fødd i Fjaler 3.3.1858 og levde likeins i 1912 - dato og stad for dødsfallet hennar?Eg takkar på ny for framifrå hjelp med denne huslyden!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest F. Berentsen

Det stemmer at det er dåpsdatoen til Peder, fødselsdatoen er ikke ført i kirkeboken. Så et spørsmål til deg Lars Foreldrene til Marthe var jo Torbjørn Pedersen, Lie. Døpt 24. april 1796 i Joranger kirke i Hafslo, død 21. januar 1876. Og Anna Lassesdatter, Fet. Født 1795, død 1856. Disse var vel ikke gift. Stemmer det at Torbjørn foreldre var Peder Torbjørnsen, Marheim. Født 1765 (1772 ?), død 1838. Gift 29. mars 1796 i Hafslo med Brita Pedersdatter, Liholet. Født 1772 ( 26. oktober 1772 ? ) Peder var husmann med jord på gården Lie Nedre i Hafslo. Og Annas foreldre var Lasse Iversen, Fet. Født 1763, død 1827. Gift 21. oktober 1793 i Hafslo med Marte Povelsdatter. Født 1769.Lasse var husmann med jord på gården Feet i Hafslo.Mvh. Frank B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Frank for stadfesting av dåpsdatoen til Peder! Fødselsdatoen til sonen Peder Martin må ein vel på Statsarkivet for å finna, men kva med Mons Thomas og kona hans?Foreldri til Martha Torbjørnsdotter vart ikkje gifte med kvarandre, men kvar på sin kant, og Martha hadde mange halvsøsken! Dei fleste utvandra til Wisconsin! Leveåri til Torbjørn og Anna stemmer, men når det gjeld Peder Torbjørnson, husmann i Liholet under Lie nedre i Hafslo, so var han fødd kring 1772, og han døydde i 1858. Kona Britha Pedersdotter var òg fødd i 1772 og døydde i 1831.Lasse Iverson, husmann i Fetbakken under Fet i Hafslo, var fødd i 1762 og døydde i 1826, medan kona Martha Paulsdotter var fødd i 1766 og døydde i 1811.Eg vonar dette er til litt hjelp.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest F. Berentsen

Takk så mye til Lars for opplysningene jeg fikk i innlegg 17.Når det gjelder Albertine er hun døpt, komfirmert og gift med kun navnet Albertine. Også ved alle hennes barns dåp er kun dette navnet brukt. Når hun begynte å bruke navnet Anna Albertine vet jeg ikke, men når hun døde er kun navnet Anna brukt i datalisten over døde i Bergen.Skal like over påsken sjekke når Peder Martin var født.Mvh. Frank B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Frank for denne gode tilleggsopplysningi!No manglar eg berre opplysningar om lagnaden til Mons Thomas Pedersen (Haugland) og kona Nille Johanna. Kvar i all verdi vart det av dei etter 1912?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.