Gå til innhold
Arkivverket

[#29007] Hvor ble det av Jakob Johannesen f 1859 i Skånevik


Gjest Otto Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Otto Jørgensen

Johannes Jacobsen 1823-1885) var gift med Ales Steffensdtr (1824-1877) og fikk barna Gjertrud Johannesdtr (1849-1942) Stephen Johannesen (1853-1866) Alis Johannes Johannesdtr (1856-1858) Jakob Johannesen (1859 - ?) Knut Johannesen (1863-1930)Nevnte Jakob er født 14 september 1859 På Rafdal i Skånevik og konfirmert 28. september 1873 men finnes ikke i folketelling 1875 for Skånevik, Rafdal; Han skulle da ha vært ca 16 år.Også forfatter av Skåneviksoga lurte på hva som skjedde, men vi har ikke funnet skjebnen til denne personenVi kan heller ikke se at han er utvandret?Noen som vet hans skjebne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Otto Jørgensen

Denne saken har nå fått liggett i ro ca 5 år på DA. Jeg har også selv forsøkt å finne denne karen, men uten hell.Derfor frisker jeg den opp i håp om at noen av nye dato har nye og frisk øyne og nese for å finne løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Det er en Jakob Johannessen f 1859 i ft 1900 Fjelberg, men det ser ut for at han er født der: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=16&filnamn=f01213&gardpostnr=203&personpostnr=1115#nedre>LenkeHar du sjekket utflyttede fra Skånevik eller faddere ved barna til hans søskens dåp (Knut og Gjertrud)?Legger ved lenke til hans konfirmasjon: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Skånevik, Ministerialbok nr. A 6 (1869-1878), Konfirmerte 1873, side 119. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Hans Jakob Johannesson 1859-1955 fra Fjelberg (Kvinnherad 5 side 305) er sønn til Johannes Olsson og Ingrid Andersdotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Gjertrud var ugift i 1900, og hadde truleg ingen barn. Ho vart seinare gift med Odd Tolleivsson Lauvvik, Skånevik. Knut er nok bestefar til Otto Jørgensen.LenkeEg har tenkt ein del på denne Jakob og leita/søkt etter han fleire gonger utan hell. Eg nemnde han også for ein kar i 80-åra frå Øvre Rafdal, men han visste lite om folk som levde før. Synd at Halldor i Nedre Rafdal (gift med tanta mi), døydde for nokre år sidan; han visste utruleg mykje om slekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Knut var nok min bestefar og Gjertrud var hans søster som passet barna da Knut ble enkemann. Det stemmer at hun senere giftet seg med Odd Tolleivsen som skal ha vært lærer (har ikke funnet noe videre om han). Har heller ikke ehnnes dødtidspunkt.Men det er deres felles bror Jacob som er mitt store spørsmål :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Otto Jørgensen

Jeg henter frem det opprinnelige spørsmålet igjen, da det ikke er funnet noen løsning så langt om hvor Jakob ble av.I tillegg kan jeg også ta frem det spørsmål jjeg satte i (6) om når Gjertrud døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.