Gå til innhold
Arkivverket

[#29018] Gamle filmklipp,radioopptak o.l fra Bergen


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Har noen av mine meddebattanter tips om hvor jeg kan få tak i opptak av radio eller film fra Bergen fra før 1960? Kanskje noen har videoclip som kan brukes på Realplayer,Windows media Player o.l ? Særlig intresse for buekorps,begivenheter,åpning av div. prosjekter-fløybanen-akvariet-kinoene etc? Særlig intresse fra opptak av innvasjonen/okkupasjonen av Bergen.mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dette er vel slikt stoff som ble vist på Filmavisen. Eller husker jeg feil og at den het noe annet den kinoen som en gang lå på Karl Johan hvor man kunne sitte hele dagen og se på nyhetsklipp o.l. Jeg vet ikke hvem som 'eide' disse filmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Du kan jo prøve på filmarkivet.no . Jeg søkte kjapt på Bergen og fikk opp ett treff, en 40 minutter lang dokumentar fra 1943. mvh lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Jeg har kontaktet bente.kaas@nrk.no for å kjøpe videoklipp fra Filmavisen. Hun kan søke på tema.Klippene selges til privat bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.