Gå til innhold
Arkivverket

[#29037] Hans Tobiassen fra Lyngdal


Gjest Einar Benjaminsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Einar Benjaminsen

Er på jakt etter forfedre til Hans Christian Andreas Tobiassen. Han endte opp på Herdla i datidens Manger hvor han giftet seg i 1835. Han oppgis da å være 20 år, altså født 1815.Men i følge folketellingen 1865 er han født 1806. I denne kilden blir Lyngdal oppført som hjemmsted. Da han gifter seg i 1835 står Tobias Andreas oppført som hans far.Så er det noen med kunnskaper om slekt eller kirkebøker i Lyngdal som kjenner til en Hans Christian Andreas Tobiassen født mlm 1806 og 1815 sine aner?MvhEinar Benjaminsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl E. Berge

Antar at dette er rette person: skoleholder Hans Christen Tobiassen f. 1806 gift med Anne Serine Bjørnsdtr Indre Revøy, Austad f. 1796. (Hennes foreldre: Bjørn Toresen I. Revøy, men født på Bjerga, Spangereid 1740-18002 og Gjertrud Christensdtr. fra Svennevig i Lyngdal 1749-1825)I følge Listaboken døde HCT omkring 1834, men det er altså feil.Hans foreldre: Tobias Christen Hansen Lunde, Lista 1779-1812 og Maren Aslaksdtr Grostøl, Lista 1780-1837.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Benjaminsen

Dette er nok ikke rett person nei. Den Hans Christian jeg referer til reiste til Herdla i Manger hvor han levde resten av sitt liv. Var der gift med Marte Monsdtr som kom fra Manger. De fikk 11 barn sammen der.MvhEinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Agnar Berland

Vet ikke om det fortsatt har interesse, men jeg har har en del opplysninger. Hans Christian Tobiassen. Faren het Anders Tobias Tønnesen og bodde på Birkeland, Lyngdal. Han var født i 1771, gift 20.3.1805 og døde i 1819. Han var gift med Inger Henrikdsdatter, f. 1778, d. 1847. Foreldrene til (Anders) Tobias Tønnesen het Tønnes Ellefsen og Elisabeth Tollaksdatter. Jeg har mye mer info i forhold til Hans Chr. Tobiassen, også i forhold til aner både på farssiden og morssiden, men det blir for mye å legge inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Benjaminsen

Hei AgnarHar funnet de samme opplysningen som referer til, men har ikke let så mye på de bakre generasjonene.Funnet en del om etterkommerne til Hans, regner med at du kanskje er olde- eller tippoldebarn til Anne Martine Hansdtr? Selv er Tønnes Elias Hansen min tipptippoldefar.Jeg kan nåes på mail einaben*online.noMvhEinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.