Gå til innhold
Arkivverket

[#29038] Tomas Johannesen Ørbog, Tustna FT 1865


Gjest Hanne Heen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Heen

Er det noen som vet hvem han er og hvor han kom fra. Tomas får en sønn John Thomassen Ørbog, født 31 mars 1874, døpt 25 april 1874 med pigen Mali Johnsdatter Ørbog. Mali er født i Halsa og hennes familie har jeg funnet videre, men klarer ikke i Tustna bøkene å finne noen som passer på Tomas J. Ørbog. I FT 1865 finner jeg to mulige kandidater på ham, men er det noen som vet hvem som er den rette ville jeg satt pris på en tilbakemelding. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Ormbostad

Hei Hanne! Han der er ikkje god å finna, nei. Men han hadde eit forhold til bestemor mi, som førde til ein barn, så eg veit av han slik. Har leita meg fram til han. Du finn han i Tustna Bygdebok, bind II, side 402, under Steinteigen/Slettet på Indresæter. Han kom vel til morfolket sitt i Ørbogen etter at foreldra omkom. Mvh Harald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Hei Harald,Tusen takk skal du ha for dette tipset. Skal låne den boken på bilioteket lørdag. John Thomassen er bestefar til min manns tante som er bosatt i Sverige. Skal på besøk til sommeren og tenkte å ha med litt slektshistorie bakover til henne på farssiden. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.