Gå til innhold
Arkivverket

[#29039] Frank Andersen, f. 2/6-1921, Moss


Gjest Tomm Holtan
 Del

Recommended Posts

Gjest Tomm Holtan

Hei.Er det noen som vet noe om Frank Andersen? Jeg vet at han var født 2/6-1921 i Moss.Jeg har hørt at hans far het Frankel Anderson, men dette vet jeg ikke noe sikkert om. Jeg har liggende en bibel, hvor navnet Wanda Wilhelmsen, står gravert inn. Bibelen er fra 1913, men jeg vet ikke om Wanda har noe med Frank Andersen å gjøre.Håper noen kan hjelpe meg med dette.mvh Tomm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

jeg finner 4 treff ved å søke på frank anders i FT 1900...kan det være noen av disse. Alle har 'riktig alder' Vet du ikke noe mer on din Frank Andersen f. 1921 Hvor ble han født?? dette kan hjelpe oss vet duarildFredrikstad Andersen, Frank Søn 1889 Fredrikstad Sm St. Hansfjeldet Kristiania Andersen, Frank A. 1897 Herstad Rødfyldgade 12 Brunlanes Andersen, Frank W. Barn 1886 Brunlanes JL Børrestad Bergen Anderssen, Frank Typograf 1869 Bergen%Bergen% Geble Pedersensgade 24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Jeg søkte også på wanda i Ft1900 men fant ingen dereet på Vanda, og fant 1 med søster og mor bosatt i Kongens gate nr. 8 i Moss Faren er ikke med her...Fødested for Vanda er Kristiania.Josefine Andersen hm s %ug% Erhverv ved Søm 1869 Sarpsborg Vanny Wilhelmsen d ug 1896 Moss Vanda Wilhelmsen d ug 08.03.1899 Kristiania

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Deretter søkte jeg på Wilhelm og fikk frem 2 stykker, begge i christiania, med bosted på skip. dvs at begge var sjømenn, en var tysker og en var fra stavangerHer kan det jo muligens ha vart en aldrig så liten 'one night stand' om det er noen forbindelse mellom diise personene da... Skip Gretheus, Wilhelm Opvarter 1870 Tyskland ChristianiaSkip Lund, Wilhelm Student 1877 Stvgr Christiania

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Jeg fant 1 Joefine I christiania født 1868. Jeg vet ikke om dette er den samme som nevnt tidligere i mine innlegg.Uansett trot jeg du nå har fått en del informasjon som du kan jobbe videre med å sjekke ut.mvh ArildGulbrand Andersen hf g Formand, konduktør 1831 Vang Sogn Christiane Andersen hm g 1830 Eidsvold bosatt i Carl 12s gade 16 i ChristianiaMarie Andersen d ug 1857 Eidsvold August Andersen s ug 1861 Kristiania Christine Olava Andersen d ug 1866 Kristiania Josefine Andersen d ug 1868 Kristiania Sofie Andersen d ug 1870 Kristiania

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tomm Holtan

Hei.Tusen takk for hjelpen så langt.Nå har jeg noe å gå ut ifra. Vanda Wilhelmsen ser ut til å være min bestemor. Skal prøve å finne ut mer om henne. Fødselsår stemmer bra, for jeg tror at bibelen fra 1913 er fra hennes konfirmasjon.Frank Andersen er født i Moss i 1921 og faren skal være Frankel Anderson. Prøver å finne vielsen mellom Vanda og Frankel i kirkebøkene fra Moss. Er jeg heldig, så giftet de seg der.Igjen, tusen takk.mvh Tomm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

HeiHyggelig å kunne hjelpe... jeg vil gjerne spørre deg om du vet om din bestefar er født før eller etter 1900.Jeg fikk ingen treff på navnet Frankel i FT1900 Det er ikke heller slik at din bestefar kan hete Anders, da ettersom din fars etternavn er AndersenDu kan jo se om du finner Vanda og Anders som gifte.Dette er kun en mulighet du bør vurdere så fremt du ikke er veldig sikker på navnet Frankelmvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg kikket gjennom klokkerboken for Moss og fant ingen Frank døpt der 2/6 1921 og en bit ut i 1922. Men mange fra Moss ble jo døpt i Rygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei igjen... Jeg søkte på fornavn med 'Franke' og det dukket opp flere med dette som en del av fornavnet, emn ingen med Andersen som etternavn. Som en kuriositet dukket det faktisk opp en en i Hordaland med navnet Frankensten!!! det visste jeg ikke at noen het i NorgeArild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tomm Holtan

Hei igjen.Når det gjelder Frankel, så vet jeg ikke når han er født. Jeg vet heller ikke om han het Frankel, men det er hva jeg har hørt. Det er jo mulig at han bare ble kalt Frankel, så Anders er nok noe som bør vurderes. Jeg har konsentrert meg om kirkebøkene for Moss foreløpig, for å finne noe om ham, men har ikke funnet noe.Når det gjelder Frank Andersen,så fant jeg ham ikke i kirkebøkene, så jeg oppsøkte kirkekontoret i Moss. Der fikk jeg vite hans f.dato og at han var født i Moss.Jeg skal se etter vielse ang Vanda og Frankel. Hvis jeg finner den så finner jeg forhåpentligvis også riktig navn og andre oppl. på Frankel.Arild, det er første gang jeg hører Frankensten her i Norge. Det var spesielt.Tusen takk for at dere engasjerer dere. Det er ikke lett når man ikke har noe å gå ut ifra, men desto mer spennende.Tusen takk.mvh Tomm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.