Gå til innhold
Arkivverket

[#29043] Politiets etterforskningsdokumenter i eldre Kriminalsaker hvor befinner de seg?


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellef Ellefsen

Ønsker du grundiger kjennskap til det første lenket, anbefales boka:'800 år i Kongens tjeneste - Ringerikes lensmenn', utgitt 2002, ISBN 82 - 99 6523 - 0 - 8. Fra side 143 t.o.m. side 164 har dette dobbeltdrapet på de to lensmennene den 22.aug.1926 fått en grundig omtale.Likeså er der sakset flere punkter fra domsutskriften av 15.jan.1927, fra Buskerud lagsogn i Drammen. Straffesak nr. 7 for 1927. Disse saksete punkter finner du f.o.m. side 158 til litt inn på side 160.Denne saken er så ypperlig fortalt om i boka, så ikke sikkert du trenger innsyn i andre saksdokumenter. Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Jeg har vært så heldig å fått store mengder kopier av Etteforskingsdokumenter/forhør fra Riksarkivet vedr. Lensmannsmordene alle navn på vitner og personer er med.I tillegg fikk jeg tilsendt fullstendig Domsutskrift fra Statsarkivet i Oslo.Da jeg er meget intressert i Kriminalhistorie/Kriminalogi da jeg selv er Privat Etterforsker har jeg hatt stor intresse for slike saker.Er det noen som vet hvor den ene forbryteren den Svenske (Svensson) ble begravet? Skjøt seg selv ved Aremark i Østfold 1926 for å unngå arrestasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.