Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørn Høgstmyr

[#29062] Kristian Sivertson Melum, Nes i Fosen

Recommended Posts

Gjest Bjørn Høgstmyr

Jeg har slitt med å finne opplysninger om en Kristian Sivertson (f.1832 i Nordre Land). I 1888 omtales han som 'avdød fisker Kristian Sivertsen Melum' i kirkeboka for Nes i Fosen, og i 1896 også som 'innerst'. Han bodde i Orkdal i alle fall fra 1856, omkring 1868 på Fannrem i Orkdal, men etter dette forsvinner alle spor. Jeg veit at etter dette blei barna satt bort forskjellige steder på Fosen, særlig i Nes. Er det noen som kan framskaffe noen opplysninger eller tips om hans opphold i Nes eller andre steder på Fosen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Er dette den aktuelle Kristian Siversten? Gift med Johanna Tollefsdatter og bosatt i Orkdal i 1865 Lenke. Iflg. FS/IGI ble denne Kristian og Johanna gift 29.4.1863 i Orkdal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Er dette noen av barna – foreldre Kristian Sivertsen og Johanna Tollefsdatter:Anders Birth: 24 Dec 1856 Place:Christening: 11 Jan 1857 Place: Orkedal, Sor-Trondelag, Norway--------------------------------------------------Thomas Birth: 09 Nov 1862 Place:Christening: 25 Dec 1862 Place: Orkedal, Sor-Trondelag, Norway--------------------------------------------------Sivert Birth: 14 Apr 1865 Place:Christening: 04 Jun 1865 Place: Orkedal, Sor-Trondelag, Norway--------------------------------------------------Johan Martin Birth: 27 Jan 1868 Place:Christening: 08 Mar 1868 Place: Orkedal, Sor-Trondelag, Norway

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Høgstmyr

Ja, dette er riktig familie. Se mitt opprinnelige innlegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.