Gå til innhold
Arkivverket

[#29064] Anders Pedersen Sem


Gjest Aksel Einar Mathiesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Aksel Einar Mathiesen

Til dere med tilgang til kildemateriale for Sem.Jeg etterlyser opplysninger om Anders Pedersen f.30.01.1780. Foreldre:Peder Pedersen og Anne Cathrine Henningsdtr. Aulerød. I FT. 1801 så finner jeg ham på gården Nevlungen i Tanum. Tjener,-21 år,-Nat.soldat.Anders er bror til Hans Pedersen på Aabol, min tippoldefar.Igjen takk til dere som lar dere engasjere.Mvh. Einar ________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

En Anders Pedersen gifter seg i Stavern 15 mai 1812 med Mari Jensdatter.I 1813, har dette paret et barn til dåp 17 jan. Karen Maria Andersdatter.LenkeVet jo ikke om dette er etterkommere av din Anders Pedersen?Mvh. Gunn-H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aksel Einar Mathiesen

Hei Gunn.Er det mulig for deg å finne vitner/forlovere til vielsen av denne Anders Pedersen, og videre mulige faddere til dåpen 17.jan.1813 av Karen Maria Andersdtr.Mvh. Einar. __________________________________________-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Dessverre har jeg ikke tilgang til kirkebøker for Stavern.Tror at biblioteket i Larvik har noen filmer fra kirkebøker i dette tidsrommet.Håper noen kan hjelpe deg med oppslag. Ellers er vel disse opplysningene mulig å få gjennom arkivet på Kongsberg, skulle jeg tro?Mvh. Gunn.H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.