Gå til innhold
Arkivverket

[#29070] Skomaker Jakob Rasmussen, Lier, Bu. Oppslag kirkebok ca. 1824


Gjest Ragnhild Brandt Øgaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnhild Brandt Øgaard

Hei! Er det noen som har mulighet til å gjøre oppslag i kirkebøker for Lier, muligens Sylling? Jeg er interessert i opplysninger i forhold til dåp, ca. år 1824, for min tippoldefar Jakob Rasmussen. Hvem var hans foreldre, hvem var faddere, hvor bodde familien? Muligens er dette samme Jakob som i barneflokken til Rasmus Jacobsen og Fredrikke Halvorsdatter Asdøl i tema 6624, innlegg nr. 8 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=6624&sok=lier&startnr=&antall=&spraak=>LenkeHer er ”min” Jakob med familie v/ FT i 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

En ”kandidat”?JACOB RASMUSEN Christening: 23 JAN 1825 Lier, Buskerud, NorwayFather: RASMUS JACOBSENMother: FREDERIKKE HALVORSDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Brandt Øgaard

Takk for svar, Grethe! Er dette fra FS? Ditt funn bekrefter samme foreldrepar som i tema 6624, med liste over åtte barn i innlegg 8. Den førstefødte ble kalt Sophie(1819), men hun døde som nyfødt. Jacob født i 1825 (eller døpt dette året)var fjerde barnet.Som nevnt i mitt første innlegg, het 'min' Jakobs førstefødte Fredrikke. Nå har jeg imidlertid funnet henne på FS, dåp i 1851, og hun har her navnet Fredrike Sofie. Oppkallingen i seg selv kan tyde på at dette er rett spor..Er takknemlig for fortsatt innspill! Er det noen som kan bekrefte Jacob Rasmussens dåp 23.01.1825 i kirkebok for Lier?Mvh Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Maya Lillemoen

Hei RagnhildLier kirkebok, døpte 1825 side 3 nr. 16Finner en Jacob ekte, født 07.01.1825, døpt 23.01.1825 i Sylling. Foreldre er Rasmus Jacobsen og Frederikke Halvorsdtr. Bosted Asdøl eieFaddere er: Kari Aagesdtr. Kopperud. Mari Jonsdtr. Utengen. Christine Rasmusdtr. Hørte. Syver Jacobsen Mehren eie. Jacob Olsen Mehren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Brandt Øgaard

Hei Maya! Takk skal du ha for oppslaget! Da har jeg kommet et godt stykke videre.Mvh Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Maya Lillemoen

Mulig dette er din Frederike Sophie født 18 feb. 1851, døpt 16 mars 1851 i Sylling. Foreldre: Jacob Rasmussen og Marte Amundsdtr Bosted: Enger eie Faddere: Mate ?? Tollefsdtr Enger, Berte Maria Rasmusdtr Opsahl, Rasmus Jacobsen Enger Eie, Anders Christoffersen, Hans Rasmussen Enger eie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.