Gå til innhold
Arkivverket

[#29087] Oppslag i Folldal Bygdebok


Gjest Espen Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Espen Berg

Hei og fortsatt god påske! Er det noen der ute som har Bygdebok for Folldal (bind 1) tilgjengelig og kan hjelpe meg med et oppslag på side 499? Lisbeth Fastesdatter (1719-?) giftet seg med Ole Hansen (1726-?). Står det hvor Lisbeth og Ole kom fra og hvor mange barn de fikk? Jeg mener at ihvertfall Lisbeth kom fra Røros (men jeg er ikke sikker). Hilsen Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Johnsrud

HeiPå side 499 i boka står følgende: Ole Hansson, f. 1726 var g. 3 gonger, 1. el. 2. g. m. Lisbet Fasted. Skanke, Røros, f. 1719, nemnd bl. gruvefolket i Folldal 1763. Kanskje Lisbet d. på Røros 1765.På side 500 står følgende om barn: 1. Faste f. 1754, neste brukar. 2. Mikkel, f. 19.7.1757, d. 1788. 3. Maren f. 1760, sjå Kolbotten (126-1).Ole Hansson g. 3. g. m Beret Olesd., f. 1727, d. 1777. 4. Ole, f. 4.11.1771, truleg d. ung.Mvh Hanne Johnsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Johnsrud

Hei igjenHar registrert ca 800 etterkommere etter Ole. Hvis du vil kan jeg sende deg en rapport?Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.