Gå til innhold
Arkivverket

[#29089] Hordaland,Lindås


Gjest Wenche Walerl
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Walerl

Er det noen som kan hjelpe meg med foreldrene til disse?Gjørnille Nilsdtr. f. 1814-1880Mathias Larsen f.1805-1898Tror de kommer enten fra Hordaland eller Sogn og Fjordene.Kari Gunnarsdtr.(Gudmundsdtr.),F.1824-1878,Fonnes AustrheimPer(Peder) Gudmundsen f.1817-1896På 1865 tellingen bor de i LindåsW.Waler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri A. Baklid

Finner dette på Family Search:MATTHIAS LARSEN Christening: 29 SEP 1805 Gulen, Sogn Og Fjordane, Norway Parents: Father: LARS HANSEN Mother: GIERTRUD HENRIKSDRKan det være rikitg person? Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri A. Baklid

Og....Family Search gir også: Peder Gudmundsen døpt 25.05.1817, Lindås. Foreldre: Gudmund Pedersen og Johanne Christensdatter. Andre barn (søsken av Peder):1. CHRISTIE GUDMUNDSEN Christening: 13 AUG 1820 Lindaas, Hordaland, Norway 2. ANNA GUDMUNDSEN Christening: 24 AUG 1823 Lindaas, Hordaland, Norway 3. BRITTA GUDMUNDSEN Christening: 13 JAN 1816 Lindaas, Hordaland, NorwaySiri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dersom Siri har funnet den rette Mathias er dette sönn til min 3. grandonkel, Lars Hansson Rutledal f. ca 1770 og gift med Gjertrud Henriksdtr Unneland 31. oktober, 1801 i Gulen. Gjertrud ble f. i 1770 og döde i 1825. hennes foreldre skal være Henrik Jensson og Gjertrud Mikkelsdtr. Henrik skal först ha vært gift med Magdeli Mikkelsdtr - muligens en söster til Gjertrud. Foreldra til Henrik var Jens Henrikson Unneland og Guri Knudsdtr. Foreldra til Lars var Hans d.y. Larsson Rutledal (1744 - 1802) og Brite hansdtr Kirköy (d. 1775)Om Hans Larsson Rutledals forfedre har jeg en god del bakover, han var min 4. tippoldefar. Dersom dette er rette personer kan du ta kontakt: kelly.petit@wanadoo.frLars og Gjertrud hadde flere barn: 1. Hans 2. Mathias 3. Sören 4. Birthe 5. Malene 6. Berthelmvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg mente selvsagt motsatt, Magdeli var andre kona til Henrik Jensson. Finner ikke ekteskapet til Gjertrud, men ser du på Family Search vil du finne en hel del med barn, i 2. ekteskapet fant jeg tre.[url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=700014499926&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeLenkeLenkeLenkeLenkeLenkeLenkeLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er ikke sikkert at det jeg har om Henrik Jensson Unneland er rett for her fant jeg han i FT 1801 og der er han i förste ekteskap! [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11411&gardpostnr=75&personpostnr=1146&merk=1146#ovre>Lenke Og denne Herik er heller ikke riktig med hensyn til alderen som jeg har oppgidt: 17 år i forskjell og det er litt for mye!Dette er en mulig kandidat for Gjertrud: LenkeLenkeHer finner jeg Henrik: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er nok to forskjellige personer som er blitt blandet sammen, for her er Henrik Jenson som ble gift med Magdelie Mikkelsdtr, han ver ikke fra Unneland! Lenke mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Mastberg

Hei. Peder Gudmundsen, Grinden var sønn av Gudmund Pedersen og Johanna Kristensdtr. Lechvold (1784 - 1862). Peder giftet seg med Kari Gunnarsdtr, Fonnes i 1844. De bodde på gården Grinden på Fedje. De fikk 7 barn, bl.a. min oldefar. Jeg har mer om slekten til disse, hvis du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Mastberg

Hei. Så først nå at du ba om foreldrene til Kari også. Foreldrene til Kari Gunnarsdatter er Gunnar Iversen, døpt 15.06.1765, død 1852. Han var bøkselmann på Fonnes. Karis mor var Mari Olsdatter, f. 1788. De giftet seg 16.01.1824. Det var Gunnars 2.ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Waler

Hei Kjellaug og Siri!Jeg har funnet ut at min bestefar er sønn av Nils Mathiasen f.1854 fra Evendvig i Sogn Jeg tror da mest sannsynlig at Mathias Larsen kommer derfra. Takk til dere begge.W.Waler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Waler

Hei Nina!Dette stemmer.Peder Gudmundsen er min tipp oldefar.Hans datter Hansine er min oldemor. Jeg vil gjerne ha det du har av slekten. Kjempeflott. w.waler@online.noW.Waler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hei Wenche, da snakker vi altså om samme Mathias skulle jeg tro, dette hörer nemlig til Eivindvik i Sogn. Jeg sender deg det jeg har, så får du heller sjekke selv. mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Da er vel dette din oldefar? Foreldre Mathis Larsen og Jornille Nielsdtr: LenkeDet er en annen Nils Johan Mathiassen f. i 1854 samme sted, men han har foreldre Mathis Nielsen og Johanne Johnsdtr. mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

[url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=500223853553&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>Lenkegiftermål til Mathis og Jornille/Gjörnille.Hennes dåp: Lenkehennes foreldre: LenkeKan dette være Niels Joenson? Lenke Barn av dette paret: LenkeLenkeLenkeLenkeDette er kopi av kirkeböker, men må nok sjekkes.Dette er vel muligens de samme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.