Gå til innhold
Arkivverket

[#29093] Ludvig Andreas Stokkeland og hustru Olga.


Gjest Ørjan Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørjan Larsen

Hei. Jeg lurer på om noen vet noe om disse?Ludvig Andreas Stokkeland, født 19. Juli 1895 i Ålesund, d. 1.Januar 1971, Bosted Fjelltun i Ålesund og Østre Gåseide, Ålesund. Hustru Olga... Født 29.Juli 1898 i Bodø. D. 1975. Barn: Oddvar Ludvig Stokkeland, f. 01.10.1938.Hva het Olga før hun ble gift og hvem var hennes foreldre og søsken og hvor bodde de...? Og vet noen noe om Ludvigs foreldre og søsken? Ludvig var sjømann. Ludvigs far var snekker og han het...Knutsen til etternavn. Her har jeg ikke noe mere navn å gå på. Håper på svar.Mvh Ørjan Larsen, Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei og takk for svar. Jeg vet ikke om dette er rette personer. Fordi jeg vet ikke om de har bodd i Sortland. Ludvigs kone het Thoresen før hun giftet seg.Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei.Er det noen her som vet noe om disse? og da særlig Olga Thoresen.....Håper paa svar.Hilsen Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei. Eg søkte etter nemnde person som var f.1938, i skattelistene for 2000-2001-2002, han er med - 00 og -01, men ikkje -02. Han er heller ikkje med i lista over døde i Norge fram til april 2001, difor har han sannsynlegvis døydd i løpet av sommar/haust 2001.Du får ta deg ein tur på Nasjonalbiblioteket og leita etter dødsannonsa, og så ta ein tlf. til evt. barn...Lukke til!Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei Mariann. Jeg håper noen vet noe om foreldrene til Oddvar.Jeg kjenner yngste sønn til Oddvar, det er han jeg prøver å hjelpe. Håpte på at noen viste noe om Ludvig og Olga. Oddvar døde i 2001.Han bodde på Gåseide, Ålesund.Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Yngste sønnen til Oddvar vet lite om slekten, besteforeldrene, derfor prøver jeg å hjelpe han med og spørre litt her om noen vet noe. Jeg får ta meg en tur på deikmanske bibliotek i oslo. Men det er litt vanskelig når de ikke viste hva Ludvig og Olga het når de ble født.Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei. Eg prøver igjen :-)Kanskje dette kan vera familien til Olga? LenkeEg er ganske godt kjent i Nordland, men kvar Bodin er, _det_ veit eg ikkje.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Hei Mariann.Tusen takk for hjelp! Det kan godt være den rette Olga dette. For Bodin er ved Bodø. Kansje et annet navn på byen i gamle dager?Men finnes hun utflyttet til Møre og romsdal? Hvem ble denne Olga gift med?Ja jeg vet ikke hvor jeg skal søke egentlig.Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I FT 1900 finnes det 4 Olga født 1898 i Bodø. 1 i Bodø har feil dato. 1 bor i Oslo og de andre 2 i Nordland.Olga Næss 1898 Bodø, Dronningens Gade 76, Johannes og Marie Næss.Olga Olsen 1898 Bodø, Oskarsborg i Ankenes, Ole og Jaokobine Jakobsen.Olga Karoline Johans. 1898 Bodø, Kirkev. 56e Kristiania, Karel Efraim og Johanne Marie Johans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Larsen

Til Mariann og Berit: Tusen takk for at dere viser deres interesse for å hjelpe.Da er disse damene du nevner ikke den rette Olga.Men hva med Olga Toresen, f. 1898 fra Bodin? Er Bodin ved Bodø?Ludvig og Olga kan ha giftet seg i Nordland, og senere flyttet til Ålesund hvor han kom fra. Jeg har svært få opplysninger å gå etter her. Jeg vet ikke helt hvor jeg kan finne utfl. lister fra Bodin.Håper noen vet det. Mvh Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Dette fann eg.http://www.bodo.folkebibl.no/bygdeboker.htmlKanskje det er ein idè å be om eit oppslag i bind II del 4, for Innstranda(der finn eg ein gård ved namn Nystad), så kan du(visst dette er ei bok med skikkelege opplysningar) evt. eliminera _den_ Olga. Då må du nok laga eit nytt tema..Venleg helsing Mariann.PS:visst ikkje du får svar her, hadde det vore spennande å fått visst kva du finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.