Gå til innhold
Arkivverket

[#29094] Martin Olsen (1827) på gården Bastaasen i Brandval


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei Er det noen som kan fortelle meg hvor mange barn Martin Olsen (1827), sønn av Ole Olsen (ca 1803) g.m Marte Lovise Thoresdatter i 1859 hadde? Jeg har funnet Alberta (1860), Teodor (1864), Minda (1876) og Anna Ingeborg (1882), men jeg tror han hadde flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner følgende barn av foreldre Martin Olsen og Marte Toresdatter / Marte Lovise Toresdatter – FS/IGI: Christian, døpt 28.6.1842, Grue (Martin Olsen og Marthe Thoresdatter) Ole, døpt 18.5.1845, Grue (Martin Olsen og Marthe Thoresdatter) Martin, døpt 9.4.1848, Grue (Martin Olsen og Marthe Thoresdatter) Tosten, døpt 15.9.1850, Grue (Martin Olsen og Marthe Toresdatter) Marie, døpt 16.7.1854, Grue (Martin Olsen og Marthe Thoresdatter) Arne, døpt 25.12.1858, Grue (Martin Olsen og Marte Toresdatter) Alberta, døpt 5.8.1860, Grue (Martin Olsen og Marte Lovise Toresdatter) Julius, døpt 25.12.1861, Grue (Martin Olsen og Marte Toresdatter) Teodor, døpt 26.4.1863, Grue (Martin Olsen og Marte Lovise Toresdatter) I FS/VRI finner jeg Olivia, født 4.4.1869, døpt 17.4.1869, Grue, datter av Martin Olsen og Marte Lovise Toresdatter.I disse innførslene ser jeg at fornavnet på moren varierer med Marte og Marte Lovise. Og i FS/IGI finner jeg to ekteskapsinnførsler: 1) Martin Olsen, sønn av Ole Tostensen, gift 27.12.1841, Grue, med Marte Toresdatter og 2) Martin Olsen, sønn av Ole Olsen, gift Marte Lovise Toresdatter 9.1.1859 i Grue. Det betyr vel at det bare er Alberta, Teodor og Olivia som er barn av sistnevnte ektepar. I 1875 ser det ut som Martin Olsen er tjenestedreng i Grue (gård nr. 78) Lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hvis du søker på Martin Olsen og Louise Thors så får du opp på FS/VRI følgende barn døpt i Grue:Theodor 10-7-1864Gunder 7-10-1866Elise 6-8-1871Bernt Marius 2-8-1874Laura Mathilde 14-8-1879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei og takk for mange og interessante innlegg !Dette blir litt mye å samle akkurat i kveld, men det har dukket opp mange nye navn Det som er sikkert og som har forvirret meg endel i søkingen er at det i samme tidsperiode og på samme sted fantes to ektepar med navnet: Martin Olsen og Marte Thoresdatter.Det jeg med sikkerhet vet at Martins kone het: Marte Lovise Thoresdatter (de ble viet 9/1-1859 i Brandval), men det finnes sikkert muligheter for at hun kan ha blitt registrert uten mellomnavnet Lovise. Er det en riktig gjetning? Det jeg også er sikker på er at de har en datter somer døpt Anna Ingeborg Olsen(5/5-1882), men hun finner jeg ikke i Brandval, men i Oslo som tjenestepike i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.