Gå til innhold
Arkivverket

[#29103] Kristian Benjamin Wahl f. Hvor og når? ca. slutten på 1800-tallet.


Gjest Grethe Dalsegg
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Dalsegg

Hei Lurer på om noen vet mere om min Oldefar Kristian benjamin Wahl f. på slutten av 1800-tallet. Han skal ha drevet 'butikk' i Hommelvik, og aldri blitt gift. Han fikk barn med Gunhild Larsdt. Østby (Bakken) f.1880 fra Torsvoll, Røros. Gunhild satte bort min bestefar til pleieforeldrene Peder Haanes f.1868 på Røros og Pernille Hole f. 18? Møre og Romsdal.Pernille er en tante av bestemoren min Kristina Hole som senere ble gift med Odd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Dalsegg

TUSEN TAKK Tommy dette var ny info. Har søkt mange ganger men ikke tenkt på å bruke enkel 'V'. Sitter med et stort smil og gleder meg til å starte videre med søk etter flere familie-medlemmer. Har flere info angående denne familien tar jeg dette mot med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ikke funnet fødselen til Benjamin.FS, VRI: Birgithe Sophie Caroline Frost f. 13/4 dpt. 12/5 1829 Domkrk. Trondheim, Johan Christian Frost og Christine Sophie Lund.Birgite Sofie Caroline Frost viet 14/1 1855 Vor Frue Trondh. med Henrik Mortinus Wahl.Henrik Mortinus Wahl f. 1/10 dpt. 11/11 1832 Bakklandet Trondh., Benjamin Wahl og Methe Elisabeth Jæger (Jager).Ikke funnet vielesen til Frost og Lund.FS, IGI: Benjamin Andreas Wahl gift 29/12 1831 Bakklandet Trondh. med Methe Elisabeth Jager (Jæger?)Disse opplysningene må sjekkes da det ikke følger med noen garanti på at de er helt riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Dalsegg

Takk Berit Dette er morsomt, hvor fant du denne info. hen? prøver å lete opp noen med mere informasjon om denne familien. fant C.H. wahl på Røros f.1863 gift med Elen Marie Kojedal f. 1872 i 1900-tellingen for Røros. C.H. kan det stå for Carl Henriksen wahl? jeg har hørt at vi har slekt på Røros men har ikke funnet sammenfengen, vet noen om disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Søsken til Henrik Wahl: FS, VRI: Maria Catharina 26/3-dpt. 1/6 1834 Bakklandet. Nceolai Margido 12/2-16/4 1837 Bakklandet. Bertram Adolph 3/10-25/12 1841 Bakklandet. Moren kalles Henriksdt. ved dåpen til de 2 første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om du ser i FT 1865, innlegg 3, så ser du at Benjamin hadde en eldre bror som het Carl. Han passer vel egentlig fint med alder med C.H. på Røros. Jeg finner ikke fødselen til Carl på FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Dalsegg

Takk Berit. Har prøvd å søke på FS, for å finne igjen disse. Noen finner jeg og andre ikke. Men tusen takk for hjelpen så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Dalsegg

Benjamin Andreas Wahl var født 20.10.1805 på Nes (som da var en del av Ørlandets pr.gj.). Foreldre: Gårdmann Nikolai Tørresen Wahl (1789 - 1855) og Mette Svabo Benjaminsdtr. Tøndel (1799 - 1820). Mette Elisabeth Jæger var født 1804 i Hitteren (Hitra) pr.gj.Har fått hjelp fra Slektsforum (DIS)med disse opplysningene. Har ikke fått sjekket dette ennå.Trenger også hjelp til å finne mere info om sønnen til Benjamin Andreas Wahl: Henrik wahl f.01.11.1832 Bakklandet, Trondheim, gift 14.01.1855 Vår Frue kirke med Birgite Sofie Caroline Frost f. 13.04.1829 Trondheim. Flere steder jeg har sett er fornavnet til Birgite stokket om og skrevet på forskjellige vis. om henne har jeg bare navn på foreldrene: Johan Christian Frost og Christine Sophie Lund. Kan noen hjelpe meg videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS, VRI: Johan Christian Frost 25 år far Johannes Frost, gift 9/8 1829 Domkrk. Trondheim med Christene Elisabeth Lund 23 år far David Lund.Johannes Frost 1801 LenkeFS, VRI: Funnet en Joen Frost gift 14/7 1774 Vor Frue Trondheim med Martha Maria Stoversdt./Støversdt.FS, VRI: Enkemann Johanes Frost gift 26/1 1804 Vor Fru Trondheim med Inger Dorothea Ryberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.